fb pixel
Vyhledávání

5 nejlepších kár YouTube hvězdy Kena Blocka

Prodavač tenisek DC, mistr řízeného smyku a známý youtuber chystá svoje další epické video na poslední únorový den. A zase v něm bude předvádět za volantem kruté věci. Podívali jsme se na auta, která mu vlastně tuhle virální slávu pomohla vybudovat.

Václav Rybář
Václav Rybář 24.2.2016, 13:09

1. Subaru Impreza WRX STi

Úplně první Gymkhanu Ken Block odjezdil v Subaru, které si původně nechal vytunit pro slavný milionářský závod Gumball 3000. To bylo v roce 2005. Do druhé Gymkhany o tři roky později už nasadil novější Imprezu v provedení hatchback, kterou díky turbu Garrett vytáhnul až k 360 koním. Oproti pozdějším speciálům od Fordu je to sice slabé kafe, ale tohle bylo původně auto, se kterým Ken denně dojížděl do práce. A i s touhle polopřestavbou zvládnul před kamerami velké věci.

2. Monster Ford Fiesta

V roce 2010 přestoupil Ken Block k Fordu a nechal si postavit na zakázku Ford Fiesta, který si v ničem nezadal s WRC speciály. 650 koní, pohon všech kol, hydraulická ručka a spousta závodnických udělátek. Z nuly na stovku tenhle prcek odhrábne za dvě sekundy, v pozdějších svých variantách (s Blockem byl od třetí do šesté Gymkhany, dohromady pět let v kuse) to stihne dokonce za 1,8 sekundy. To jsou šílená čísla. Block se navíc s autem sžil i v rámci několika závodů Global Rally Cross a samozřejmě i ve WRC, takže si dovoloval čím dál tím větší divočárny.

3. The Hoonicorn

Tohle byl asi největší automobilový Frankenstein, co jsme zatím viděli. Sedmou Gymkhanu chtěl mít Ken Block opravdu ve velkém stylu. Nechal si zavřít půlku Los Angeles, ale hlavně postavil retro Mustanga z pekla - 850 koní a čtyřkolka? To ve starších Mustanzích jen tak nenajdete, a i proto je Hoonicorn oním bájným jednorožcem na čtyřech kolech. Video se povedlo, auto bylo za hvězdu ještě dlouho po něm, tedy až do chvíle, kdy ho Block na jedné z exhibic rozstřelil. I mistr tesař se někdy utne.

4. Ford Escort Mk.2 RS

Tohle nám útočilo na srdíčka. Na osmou Gymkhanu původně Block chystal ještě větší retro. Zhruba čtyřsetkoňovou zadokolku, se kterou by se vrátil do zlatých časů rally. Proč to nakonec nedopadlo? Mnozí spekulují, že Ford chtěl ve videu tlačit do popředí spíš současný model, ale také je možné, že některé driftovací blbiny najednou prostě bez přemotorované čtyřkolky nebyly možné. Tak či onak doufáme, že tohohle brutálního Escorta bude Block vozit alespoň po exhibicích. Takové auto si bezesporu zaslouží svých patnáct minut slávy.

5. Ford Fiesta 2016

Za necelý týden tak v osmé Gymkhaně uvidíme zbrusu novou Fiestu. Tu ze šestky totiž Block aktuálně prodává za nějakých osm milionů korun. Novinka je v zásadě postavená na stejných základech. 650 koní, čtyřkolka, inovovaná závodní technika a brutální odpich, který při troše nepozornosti mění pneumatiky v prach. Žádné další detaily neznáme, ale auto už jsme viděli. Má na sobě krásnou reflexní fólii, která v jeho představovačce krásně řetízkuje, takže doufáme, že Block pojede bokem skrz nějakou diskotéku plnou stroboskopů.

A TADY si přečtěte mnoho zajímavého o novém Fordu Mondeo Vignale.

Podobné články

Doporučujeme

Další články