5 dostupných aut, která vám na závodním okruhu neudělají ostudu

Abyste nebyli na okruhu za pitomce, nemusíte mít drahý sporťák. Tady je náš výběr zábavných a levných strojů.

1. Peugeot 306

0454586-Peugeot-306-S16-1994 www.parts-specs.com Měly by vás zajímat verze S16 a GTI. Ty pohání živý benzínový čtyřválec s objemem dvou litrů a výkonem 157 nebo 167 koní. Jejich výhodou je samořiditelná zadní náprava, která se natáčí proti směru zatáčky a umožní vám tak lépe vykroužit oblouk. Perfektně naladěný podvozek je předvídatelný a také hravý - zkuste vlétnout do zatáčky, pustit plyn a už jedete bokem. Nebo pro maximální efektivitu plynule přidávejte plyn a zjistíte, jak daleko leží limity malého Peugeotu. Našli jsme: Peugeot 306 S16, r.v. 1997, najeto 208 526 km Cena: 40 000 Kč  

2. Ford Sierra

ford-sierra-10 betterparts.org Pokud najdete neshnilý kus s dvoulitrovým motorem, máte ideální platformu pro zábavné okruhové auto. Zajímat by vás měly ročníky 1989 a vyšší, protože mají ventilový rozvod DOHC a také vyšší výkon. Těch 125 koní nezní jako mnoho, ale Sierra váží jen lehce přes tunu, takže stačí. Našli jsme: Ford Sierra 2,0i, r.v. 1987, najeto 160 001 km Cena: 5000 Kč  

3. Subaru Impreza

527fc28s-960 www.drive2.ru Nemusíte mít sportovní verze WRX nebo STI. Stačí obyčejný benzínový dvoulitr a užijete si spoustu zábavy, zvlášť na mokru a sněhu. Stálý pohon všech kol není na suchém asfaltu snadné utrhnout, takže jízda smykem a bokem probíhá spíš za snížené přilnavosti. Našli jsme: Subaru Impreza 2,0 GL, r.v. 1997, najeto 129 000 km Cena: 39 000 Kč  

4. BMW řady 3

bmw_cars_e36_desktop_3888x2592_hd-wallpaper-716121-1 originalhdwallpapers.blogspot.com Stará trojková BMW se teď prodávají za drobné a na trhu jich jsou mraky. Se svým pohonem zadních kol jsou oblíbenou volbou drifterů i jiných závodníků, kteří jsou schopni auta upravit tak, že na okruhu vypráší kdejaký silnější stroj. K mání je nepřeberné množství dílů - sportovní sání, podvozky, výfuky, samosvorné diferenciály a tak dále, takže si můžete své auto vymazlit k obrazu svému. A díky nízké ceně nevadí, když ho někde křápnete. Prostě ho zahodíte a koupíte si další. Našli jsme: BMW 318is, r.v. 1993, najeto 231 000 km Cena: 35 999 Kč  

5. Honda CRX

0607_ht_+1988_honda_crx_carlos_garcia+rear_side_view_z www.tuning-forum.org Malé, lehké, rychlé. Hranaté CRX je na okruzích stálicí a pokud máte štěstí, seženete ho s vynikajícím motorem 1,6 s variabilním časováním ventilů VTEC. Pak je tu výkon 150 nebo 160 koní, což je na plus mínus tunové auto až až. Problém je najít nezprzněný kus, CRX mají v oblibě tuneři, kteří svá auta vylepšují nesmyslnými podvozky, nárazníky nebo výfuky. Našli jsme: Honda CRX 1,6 16V, r.v. 1988, najeto 200 000 km Cena: 25 000 Kč

Komentáře