1) Jede jako ďas
Testovali jsme Passat s motorem 2.0 TSI, který měl výkon 206 kW, což je nějakých 280 koní. Ano, můžete do nekonečna tvrdit, že jedině váš turbodiesel má zátah odspoda a trhá asfalt, ale v praxi je tenhle Passat v prachu, než řeknete TDI! Díky pohonu všech kol 4Motion se gumy zakousnou do asfaltu a pak už jen cítíte, jak neustále zrychlujete. Žádná „turbodíra”, žádný chrapot z pod kapoty, žádné cukání. Jak se říká - šlápneš, jedeš.
2) Na dálnici se ho všichni bojí
Ano, agresivní LED světlomety a maniakální rychlost, kterou se můžete blížit k „brzdě” v levém pruhu, můžou o leckoho vyvolávat strach, ale tak to - zejména v Německu - chodí. Passat 2.0 TSI má totiž naprosto masivní pružné zrychlení v rychlostech, kde byste to už ani omylem nečekali. I ve 180 km/h se mu chce zrychlovat a 250 km/h máte na tachometru za chvilku.
3) Je lehký
Se svými 1615 kg pohotovostní hmotnosti je benzinový Passat o 105 kg lehčí než nejvýkonnější diesel. A to je sakra poznat!
4) Nesmrdí (ani na pumpě) a nežere
Zapomeňte na zápach spalované nafty, zapomeňte na páchnoucí ruce od tankovacích pistolí. Benzín je prostě benzín… Navíc pokud jezdíte kulturně, dostanete se v pohodě se spotřebou pod 9 l/100 km.
5) Užijete si s ním dost zábavy
Pokud se dá mluvit o tom, že je Passat řidičsky zábavným autem, tak to rozhodně platí pro jeho nejsilnější benzínové provedení. Zatáčkami se proplétá jako jezevčík na steroidech, pohon všech kol vás vytáhne z každé z nich a také brzdy odvádějí skvělou práci. Takže se nabízí otázka - proč si vlastně kupovat Passata v naftě?
A TADY máte 5 důvodů, proč dává Range Rover Evouque Cabrio smysl.