Jestli vám přijde slovo „vyžraní“ zbytečně přehnané, stačí si projít obrázky z aktuální situace z taxikáři ucpané magistrály – hubeného stávkujícího tam nenajdete.
Naštěstí paralelně fungují další služby osobní přepravy, a nemáme tím na mysli MHD, takže pokud se někam potřebujete rychle dostat, zkuste jednu ze dvou následujících možností:
1. Uber
Veleúspěšný startup se rozlil do celého světa jako nezastavitelná vlna. Někde sice bojuje s legislativou, ale díky lákavým finančním podmínkám, propracované mobilní aplikaci a možnosti mít kontrolu nad svou přepravou, slaví u zákazníků úspěch. V aplikaci vidíte, kde je nejbližší volný Uber, vyberete si ho, a pak už jen čekáte na neoznačené auto.
Není ale všechno zlato... jednak nevíte, co za vůz přijede, a ani o řidiči často nemáte ani tušení – Uber šoféři se rekrutují z řad běžných řidičů bez taxikářské licence. Usednutím do vozu tedy dáváte svůj život všanc cizímu člověku, jehož řidičské schopnosti nemusí být nejlepší. Jistě, o mnohých taxikářích to lze tvrdit také, ale ti alespoň museli složit nějakou zkoušku. V případě Uberu je to trochu ruleta. Stejně jako cena, kterou si nelze úplně dohodnout dopředu – stanovuje se na základě kilometrové sazby, ale k ní se ještě připočítává sazba časová.
2. Liftago
Český projekt, který se snaží vzít to nejlepší z obou světů, už celkem úspěšně funguje v Praze a expanduje i do krajských měst. Skrz mobilní aplikaci si snadno objednáte taxíka podle vlastních potřeb - vybrat můžete vůz, dohodnete se na základě trasy i na předběžné ceně a díky uživatelskému hodnocení řidičů předem víte, jak moc chválený je váš taxikář. K dispozici máte i odhad příjezdu taxíku, takže si můžete všechno předem naplánovat.
Ve službách Liftaga pracují licencovaní taxikáři, kteří k podobným službám utíkají z dispečinků, protože jim umožňují efektivněji rozložit jejich pracovní dobu. Podobně jako u Uberu navíc můžete u Liftaga platit kreditkou uloženou v mobilu a využívat různých promo kódů, které cestu zlevní.
A víte co je výhodou mobilních aplikací? Nemusíte volat na dispečink a hrát šifrovačku s operátorem. Schválně si přečtěte, co všechno jsou schopní zákazníci a operátoři vyplodit.