fb pixel 3 tipy, jak podpořit důvěryhodnost firmy na internetu – G.cz
Vyhledávání

3 tipy, jak podpořit důvěryhodnost firmy na internetu

Zdroj: Unsplash

Důvěryhodnost značky je stejně křehká jako důvěra mezi lidmi obecně. Její budování je často finančně i časově náročné a i jediný přešlap může výrazně poškodit roky kvalitní práce. Ještě hůře se důvěryhodnost firmy buduje na internetu. Jak ji podpořit a zároveň se vyhnout možným chybám, které vás mohou připravit o úspěch? Pojďme si představit několik zásadních kroků.

Komerční sdělení 29.3.2023, 10:00

1. Tuzemské sídlo firmy je základ

Ještě před několika lety by sídlo firmy nejspíš nikdo neřešil, dnes je však situace jiná. Vzhledem k obrovskému množství podvodů jsou lidé v současnosti již poměrně obezřetní, a proto je jen tak něco nenachytá. Zákazníci se zajímají o pozadí firem a stejně tak i o jejich ekologický či sociální dopad.

Obecně máme tendenci věřit spíše českým firmám než zahraničním, zejména pokud jde o země mimo Evropu. Sídlo firmy by proto mělo být ideálně na území České republiky, obzvlášť pak v případě, že se jedná o firmu, která se jako česká prezentuje – například firma „Česká trička“ se sídlem na Taiwanu důvěryhodně působit určitě nebude.

Pokud nemáte, kam sídlo vaší firmy umístit, můžete zkusit i možnosti, které poskytuje virtuální adresa. Ta se hodí všem, kteří pracují bez provozovny – tedy například pokud pracujete z pohodlí svého domova. Vlastní adresu totiž není příliš vhodné jako sídlo firmy uvádět, jelikož musí být ze zákona zveřejněna v obchodním i živnostenském rejstříku, a tudíž ji každý může najít.

Adresa firmy ve velkém městě navíc působí mnohem prestižněji a důvěryhodněji, než když potenciálního klienta zavede někam do satelitního městečka, na sídliště nebo na vesnici. Nejlevnější sídlo firmy Praha přitom zakoupíte již od pár stovek měsíčně, což není žádná závratná investice, ale může mít velký dopad.

2. Možnosti dopravy a platby

Možná to také znáte z vlastních zkušeností. Strávíte hodinu či dvě vybíráním nového oblečení, a když se rozhodnete přejít k možnostem dopravy a platby, zjistíte, že vaše oblíbená varianta chybí. Mnoho zákazníků to vede k otrávenému zaklapnutí počítače bez dokončení nákupu.

Rozhodně se tedy snažte zákazníkům poskytnout dostatečné množství platebních metod, včetně platby na dobírku. Od ní v poslední době některé internetové obchody upouštějí, a je to poměrně pochopitelné – vyhnou se tak množství nevyzvednutých a nezaplacených zásilek. Na druhou stranu ale tlak na platbu předem může působit neprofesionálně. Je dobré dopřát zákazníkům co možná nejširší výběr, protože v opačném případě mohou nabýt dojmu, že si za svými výrobky nestojíte.

A podobný princip se vztahuje i k dopravě. Je skvělé, pokud si provozovatelé internetových obchodů uvědomují, že ne každý potenciální zákazník žije ve velkém městě, kde si může libovolně vybírat z nekonečného počtu různých možností. Mějte na paměti, že osekáním možností dopravy se můžete připravit o řadu zákazníků.

3. Prostředí e-shopu: vzhled a nástroje

Zákazníci mají od e-shopů oprávněné očekávání, že své oblíbené produkty nakoupí v přívětivém prostředí, které splňuje určité standardy. Webová stránka musí být v první řadě esteticky příjemná na pohled, záleží ale také na funkčnosti a přehlednosti.
Pokud tedy nabízíte stovky druhů zboží, ale váš vyhledávač neumožňuje vyfiltrovat určitou část vašeho sortimentu, zákazník nenajde požadované zboží a zklamaně odchází. Pravděpodobnost, že se k vám potom vrátí, je mizivá.

Celkový vzhled webu e-shopu je alfou a omegou. Internetové obchody, které zákazníka zdánlivě vrátí o patnáct let zpátky v čase, nikoho nakupovat nepřimějí. Investice do profesionálního webu se proto skutečně vyplatí, přestože se může jednat o poměrně vysoké náklady.

Bonus: Kluby, slevy a výhodné akce

Důvěryhodnost vaší firmy na internetu zvýší také pořádná základna spokojených zákazníků. K tomu slouží všemožné kluby, kterým budete poskytovat zvýhodněné akce, a oni se k vám zase budou na oplátku vracet. Opakované nákupy poukazují na jejich minulou spokojenost.

Žádná reklama se vám nevrátí tak jako stará dobrá „šeptanda“ spokojených zákazníků. Jejich kladné recenze jsou právě tím, co přidává na důvěryhodnosti vaší firmy nejvíce.

TÉMATA

Podobné články

Doporučujeme

Další články