Někomu k tomu možná pomohou níže uvedené reklamní kampaně, na které jednotlivé státy vynakládají poměrně značné finanční prostředky. Tak jako tak se jim ale milovníci tabáku ve výsledku spíše vyplatí. Přes vzrůstající cenu krabičky cigaret se totiž nikotinoví labužníci odmítají své slastné berličky vzdát. A náklady na jejich léčení mohou být nižší než výnosy ze spotřební daně.
Co ale s nejvyšší pravděpodobností nefunguje tak, jak by si zákonodárci představovali, je zákaz kouření v restaracích a klubech, který platí už téměř po celé Evropě. Nově se chystá i u nás.
Protikuřácká křížová výprava podle dostupných statistik příliš úspěšná nebyla. V některých zemích počet kuřáků nejen že neklesl, ale naopak stoupl. Klesl naopak počet restaurací a barů, pro které je zákaz kouření v některých případech likvidační, a to jak v Británii, tak i v Irsku, jak uvádí britský deník Guardian.
V Irsku nakonec stoupl počet kuřáků z 27 na 29 % populace. Britové se naopak zlozvyku zbavovali – přibližně 5,5 % kuřáků řeklo cigaretám sbohem (a zároveň tu klesl počet lidí trpících astmatem a postižených srdečním infarktem). Jenže podle aktuálního průzkumu britského ministerstva zdravotnictví – jak píše zpravodajský web E15 – byl ale tento pokles závislosti pouze dočasný a statistiky se po čase opět vrátily k dlouhodobému normálu.
A teď už ke slibovaným anti-kuřáckým reklamám z celého světa:
1. Sladká ústa (nejen) finské kuřačky
2. Vykuř mě!
3. Ani jich nemusí být 666
4. Hitler vs. kouření
5. Pomalá sebevražda
6. Nemožnost volby
7. Cigarety kouří lidi
8. Kuřák je otrokem tabáku.
9. Další variace na masovou vraždu: Hitler z 13 000 cigaret. Cigarety zabíjejí víc.
10. Líbat se s kuřákem je zážitek...
Další antikuřácké reklamy s jasným a drsným poselstvím najdete na následující straně.