1. MINI

Britský závodní odkaz? Mini sice na střechu pořád lepí britské vzory a snaží se vypadat v Londýně jako doma, ale novou generaci už druhou dekádu vyrábí BMW.
2. LAMBORGHINI

Producenti nejhezčích audin. No fakt, Volkswagen kdysi koupil Lamborghini za mrzkých 110 milionů dolarů. Zákazníkům to ale do prospektů příliš necpe. Viva Italia.
3. ROLLS ROYCE

O Rollse se před lety rozhořel slušný souboj mezi největšími německými šíbry. Symbol britské aristokracie si nakonec pro sebe ukradlo BMW, které nabídlo víc peněz.
4. BENTLEY

Další německý úlovek. Bentleyho ulovil Volkswagen, který pod jeho značkou prodává trochu vylepšené Passaty (jmenovitě model Phaeton), samozřejmě za pětinásobek peněz. A zákazníci ochotně kupují, protože je to přeci „bentlej", mámo.
5. TATRA

Máte pocit, že když je škodovka německá, můžete se spolehnout alespoň na tatrovku? Chyba lávky. Rozhodující právo tu má americko-britské konsorcium a dílčí podíly vlastní nizozemský DAF. Bez nich by Tatra už dávno neexistovala.
6. NISSAN

Japonci se většinou o svoje národní poklady nedělí. Jenže jedinou šancí, jak zachránit Nissan, bylo prodat 40 % francouzskému Renaultu. Nissan se pořád tváří japonsky, i když ho vede Ind a medaile za rozvoj značky dostávají výhradně Francouzi.
7. VOLVO

Sídlo mají ve švédském Göteborgu a s přehledem vyhrávají švédský šampionát cestovních vozů. Vlastní je ovšem čínská automobilka Geely, která si Volvo koupila za 1,8 miliardy dolarů... od amerického Fordu.
8. LOTUS

Britská legenda je posledních pár let proslulá výrobou lehkých závodních vozů, přesně v duchu ostrovní značky. Nikdo přitom nemluví o tom, že od devadesátých let vlastní Lotus malajská automobilka Proton.
9. HUSQVARNA

Švédský výrobce motorek sídlí v Itálii. To by ještě nebylo nic divného, ale od roku 2007 ho vlastní BMW. Podobný osud potkal i Ducati. Slavnou italskou značku odkoupil v roce 2012 Lamborghini. Takže vlastně Audi. Takže vlastně Volkswagen.
10. SCANIA

Švédskou značku chtělo původně koupit Volvo, ale EU to zakázala, protože se bála vzniku monopolu. Svůj podíl tak prodalo Volvo komu jinému než Volkswagenu. Ten později odkoupil MAN, který má také podíl ve Scanii, takže teď vlastně celou automobilku ovládá.