
Škoda jako první na českém trhu přichází s operativním leasingem. Na první pohled to vypadá jako další drahý špás, ale při srovnání s běžnými náklady na auto jde o celkem vyrovnaný zápas.
Ačkoliv se to může značné části internetové veřejnosti příčit, žijí mezi námi lidé, jejichž revírem nejsou jen autobazary a jejich posláním není jen najít ten nejlevnější bazar, nevyplundrovaný vrakáč, případně díly z druhovýroby. Jistě, najde se tu dost rodin, ve kterých se auta dědí, jsou tam tzv. na dožití a na dodělání. Ale také si tu nemalé množství lidí kupuje auta zcela nová. A právě na ty Škoda svou nabídkou míří. Jedna se o první vlaštovku na trhu, který je zvyklý na vykořisťování nevýhodnými klasickými leasingy. Vzpomeňte si, jak jste byli ukováni do omezených mobilních tarifů, než přišel ten neomezený od O2. Ostatní se cukali, ale pak následovali jeho příkladu. A v automobilovém segmentu to bude podobné. Škodovka jde příkladem, když jako první nabízí operativní leasing na většinu svých modelů. Dáte za něj šest až deset tisíc měsíčně a odpadá vám řada starostí a strastí, které jinak provází vlastnictví jakéhokoliv auta. Nový vůz si kupujete proto, abyste se vyhnuli starostem. Počítáte se zárukou, bezproblémovým chodem, příkladnou péčí automobilky a dalšími službami, které vám vylítané auto z bazaru nabídnout nemůže. Kupujete proto kombíkovou oktávku v dízlu a výbavě Elegance, protože to je přesně to klišé, které Čech-chalupář vyžaduje. A je úplně jedno, že do téhle škatulky nespadáte. Jde prostě o obecně největší škodovácký bestseller. A vy ho teď můžete mít nejen koupený, můžete ho mít i půjčený. V čem se to vyplatí a proč se v následujících letech dočkáme podobné nabídky i u dalších automobilek, protože se jedná o západní standard? Čtěte dál a dozvíte se to.
1. Zaplatíte plus mínus stejně

2. 1% zodpovědnost
Součastí operativního leasingu je samozřejmě povinné ručení i havarijní pojištění s 1% spoluúčastí. To je velmi férová nabídka, která se netýká jen poškození disků kol a dalších drobností. V tom se podmínky podobají klasické nabídce autopůjčoven. Musíte být hodně velké nemehlo, aby vás případná škodná událost něco stála. Pojistka se navíc v případě nehody navýší leasingovce, nikoliv vám.3. Jde o vyzkoušenou metodu

4. V servisu vás neošulí
Všechno je v záruce a servisní opravy v rámce paketu Komplet máte v ceně, takže s klidem nakráčejte do drahého autorizovaného servisu a nechte to na nich. Bez ohledu na délku nutných oprav a finální sumu jste z obliga.5. Nemusíte řešit náhradní auto

6. Nemusíte řešit handlování v autobazaru
Každé vlastnictví vozu je zakončeno povinnou a často hořkou tečkou. Jdete do bazaru nebo se snažíte svůj vůz udat v inzerci. Vždycky dostanete méně, než jste čekali. Musíte do auta vrazit pár desítek tisíc, aby vůbec bylo prodeje schopné. Všichni volající zájemci se vás snaží ještě o pár tisícovek stáhnout. Někteří to vzdají a raději auto udají někomu v rodině. V tomhle případě veškeré starosti odpadají. Po dvou letech auto vracíte a jdete domů. Nebo si pořídíte další, samozřejmě opět zbrusu nové.7. Nemusíte stát fronty na registru

8. Není potřeba se příliš hlídat
Průměrný roční nájezd českých řidičů je cca 18 000 km. V rámci operativního leasingu máte nárok na 20 000 km ročně. Jistě, některým to nemusí stačit, protože jsou prostě „víc do světa". Jiní do toho schovají každodenní dojíždění do práce i několik zahraničních dovolených. Dvacet tisíc ročně ale není nikterak malá suma kilometrů a dá se s ní pracovat.9. Můžete každé dva roky vytáčet sousedy novým autem
