10 designově nejkrásnějších zadních světel z aut

Prošli jsme archivy a vybrali ta nejhezčí zadní světla všech dob. Když je potkáte, okamžitě vás přejde chuť předjíždět, budete prostě zírat...

1. Cadillac Eldorado

1959_cadillac_eldorado-pic-5574 cargurus.com  

2. Seat Leon Cupra

SEAT-LEON-CUPRA-025H http://www.seat-mediacenter.com  

 3. Alfa Romeo 4C

2015-Alfa-Romeo-4C-Red-Motion-29-1024x768 seriouswheels.com  

4. DeLorean DMC-12

DeLorean-DMC-12 autrowp.ru  

5. Dodge Charger

DG015_007CH iconicweb.com  

6. Jaguar F-Type

jag_f-type_r_coup__polaris_image_201113_19 jaguarlandrover.com  

7. Chevrolet Corvette Stingray

New-chevrolet-C7-corvette-stingray autotribute.com  

8. Chrysler Turbine Car

tl3.233192218_std easternshorecruisers.com  

9. Aston Martin V12 Zagato

2011-Aston-Martin-V12-Zagato-Rear-And-Side-1280x960 seriouswheels.com  

10. McLaren P1

mclarenp1bahrain899 mclarenautomotive.com  

Bonus: Jak svítí moderní auta?

Klasických žárovek už v moderních autech moc nenajdete, v některých dokonce žádné - a to se týká osvětlení interiéru i exteriéru. Ve světlech jsou nyní nejrozšířenější halogenové žárovky. Vnější obal tvoří teplu odolné sklo, uvnitř se většinou nachází kombinace argonu a dusíku, žhavící vlákna jsou z wolframu. Ta se díky elektřině rozžhaví na teplotu okolo dvou a půl tisíce stupňů. Modernějším a účinnějším typem jsou xenonová světla, ve kterých je světlo vytvářeno výbojem mezi elektrodami, jsou tak odolnější proti otřesům. I proto je jejich životnost vyšší než u halogenových světel, jejich světlo je také přibližně dvakrát intenzivnější. Když máte bixenony, znamená to, že jsou sloučená klasická i dálková světla a intenzita se mění podle polohy mechanické clony. Diodová světla nabrala v posledních letech na velké popularitě, od přídavných pásů pro denní svícení se LED přesunuly do klasických předních i zadních světlometů, přímo do nárazníků a u některých aut zajišťují i celé svícení vpřed i vzad. Díky malé velikosti je možné je snadno natáčet nebo zabránit oslnění protijedoucího auta, jsou také extrémně spolehlivá a mají velmi nízkou spotřebu energie. Nejmodernějšími světly jsou lasery, které jsou až tisíckrát silnější než diody. Fungují díky soustavě zrcadel, které nasměrují několik proudů modrého laseru do čočky se žlutým fosforem. Tím získá světlo bílou barvu, pak už ho stačí jen rozptýlit přes zakřivenou plochu a máte to nejúčinnější osvětlení, které je možné v autě použít. Než se však tato technologie dostane do běžných aut, bude to trvat hezkých pár let. Článek 10 tlačítek a páček, se kterými si v autě hrajeme na schovávanou si můžete přečíst ZDE.

Komentáře

Doporučeno pro vás