fb pixel
Vyhledávání

10 aut, u kterých byste se v Ženevě na autosalonu měli stavit

Nevíte, co s načatým víkendem? V Ženevě si jako obvykle dala dostaveníčka ta nejžhavější auta z blízké i vzdálenější budoucnosti. Běžte si je osahat, ať víte, v čem budete jezdit za pár let.

Václav Rybář
Václav Rybář 10.3.2018, 09:35

Už několik let žijí automobiloví fandové v domnění, že si auta pohodlně prohlédnou na internetu a nemusí za nimi jezdit světa kraj. Vydrží jim to většinou až do chvíle, než se rozhodnou si nový vůz koupit, protože pak musí objíždět jeden autosalon za druhým, protože zjistí, že jenom z obrázků a testů se vybírat nedá. I proto je fajn si na ta auta občas doslova sáhnout a autosalony v tomto ohledu odvedou cennou službu.

Chcete ještě jeden důvod, proč na ně zavítat? Ještě pořád se na nich prezentují hlavně auta, která mají volant, tj. jsou určená k přímému řízení koncovými uživateli. Za deset let už tam budou jen samořiditelné moduly a auta s volantem a pedály budou leda v sekci veteránů. Letos v Ženevě už v rámci konceptů pár samořiditelných vozů vystrkuje růžky a elektrifikace je v plném proudu. Přesto se ale najdou automobilky, které si sportovního ducha drží do poslední chvíle a řidičskými auty s mnoha stovkami koní dávají najevo, že zlaté časy ještě neskončily. Můžete jim fandit u monitoru, nebo rovnou naživo u výstavní plochy. Rozhodnutí je jen na vás.

Rimac C_Two

Slovinská malosériová automobilka na sebe upozornila, když se za volantem jejího prvního konceptu málem upekl Richard Hammond z televizní show Grand Tour. Druhá generace silného elektromobilu tak přichází s novinkou - autonomním řízením čtvrté úrovně, které zvládne veškeré ovládání vozu i bez řidiče a dost možná ho vytáhne z podobných průšvihů. A kromě toho i hasícím přístrojem. Co kdyby. Pokud na tohle chytré PR nenaletíte, možná vás přesvědčí 2000 koní pod kapotou. Ne, není to překlep. Čtveřice elektromotorů prý zajistí zrychlení z nuly na sto za 1,85 sekundy, maximální rychlost přes 400 km/h a dojezd přes 600 km. Uvěříme tomu, až to uvidíme jinde než na papíře, ale odvaha Slovincům rozhodně nechybí.

Audi A6

Tohle je naopak zcela reálný a finální model, u kterého byl v Ženevě obrovský nával. Určitě i proto, že spousta dobře oblečených lidí tohle auto už už vidí v garáži - minimálně té podnikové. Nové Audi A6 vzhledově připomíná o pár centimetrů menší vlajkovou loď značky, tj. A8. Ta má oproti šestce trochu jiný zadek a podstatně víc chromu, jinak se ale na mladším sourozenci rozhodně nešetřilo. Samozřejmostí je špičkový interiér, mild-hybrid pohon u všech motorizací a prozatím také výhradní pohon všech kol a automatická převodovka. Ne že by si snad někdo kupoval něco jiného, že? Z větší A8 zdědí šestka i autonomní řízení třetího stupně a samozřejmě většinu motorů. Na trh dorazí už v červnu.

Cupra Ateca

Seat se v Ženevě poprvé prezentoval nejen pod svým jménem, ale také s novou sportovní divizí Cupra, která přivezla vizi sportovního hatchbacku Cupra Ibiza (dříve Seat Ibiza Cupra) a elektrický okruhový speciál na bázi Seatu Leon. Hlavně tu ale byla Cupra Ateca, předzvěst ostrého sourozence Škody Karoq, vyvedená v matném šedém laku s bronzovými doplňky. Agresivně vyhlížející crossover ovšem není jen o šminkách, pod kapotou má foukaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 300 koní. To s pohonem všech čtyř kol slibuje zatraceně zajímavou dynamiku. Pro Cupru jde o hodně povedený start, ačkoliv se v budoucnu čeká i nějaký samostatný model, který nebude stínovat portfolio Seatu.

Kia Ceed Sportswagon

Korejská automobilka do Švýcarska přivezla třetí generaci modelu Ceed, která vás vyloženě za oči nevytáhne, ale dobře zapadá do současné nabídky hatchbacků a zřejmě nabídne i konkurenceschopnou cenu. Pro náš region je asi zajímavější kombi Sportswagon (dříve se prodávalo jako Ceed SW), které se stejně jako krátká verze vyrábí v Žilině. Kombík měří 4,6 metrů a do kufru se mu vejde 600 litrů. To jsou solidní parametry, ale nabídka motorů je spíš komorní, vrcholí benzínovou čtrnáctistovkou o výkonu 140 koní. Tady budou muset Korejci v budoucnu ještě přijít s nějakým GéTéčkem.

Peugeot 508

Francouzská elegance… tohle slovní spojení jsme u Peugeotu snad od dob fotogenického kupátka RCZ nepoužili. Ale teď se k němu vracíme, protože Peugeot 508 vypadá jako koncept, míněno v tom nejlepším slova smyslu. Zvířecí maska s LED osvětlením evokujícím drápy nebo lví řezáky, nádherná splývavá karoserie a opravdu výrazné zadní světlomety. Tohle auto je prostě nádherné, i když na to trochu doplácí místem vzadu a menším kufrem. Pokud nejste vyloženě lovci litrů a centimetrů, musíte ladné francouzské křivky ocenit. I interiér ušel notný kus cesty a je orientovaný hodně na řidiče. S tou správnou motorizací bude Peugeot zas po dlouhé době hodně žádaným autem i u těch, kteří žádají od řízení i trochu těch emocí.

Toyota Auris

Fantastickým designem si pro sebe ukradla Ženevu právě Toyota. O novém Aurisu totiž nikdo předem nic nevěděl a změna je to oproti usedlejší současné generaci opravdu obrovská. Držme si palce, aby se tohle dostalo do sériové výroby, protože pak by Toyota opravdu chytala za srdíčko. Bohužel zatím víme jen, jak vypadá auto zvenku, interiér si Toyota nechává pro sebe, protože prodávat se nový Auris začne až příští rok. Po nadšených ohlasech ale doufejme, že Japonci neponechají nic náhodě. Tohle by mohl být skutečný hit.

Mercedes-AMG GT4

Sportovní divize AMG se před lety osamostatnila a vystřihla nádherné retrokupé jménem AMG GT. Jenže co když si rychlou jízdu chtějí užít manželka i caparti? AMG GT4 je čtyřdveřovým kupé s AMG DNA. Že už má Mercedes vlastní dynamický model jménem CLS? GT4 míří výš, hodlá atakovat spíš Porsche Panamera, takže je zvenku sexy nafouklé, uvnitř hodně luxusní a pod kapotou má dva silné osmiválce (ten silnější má 640 koní), zatáčení vemi čtyřmi a drift mód z éčkových AMG Mercedesů. Zkrátka samé vychytávky. Pokud máte hluboko do kapsy, můžete si pořídit základní šestiválec mild-hybrid. I ten je pekelně rychlý, ale chybí mu některé pokročilé funkce.

BMW M8 Gran Coupé

Osmičkovou řadou bude BMW nahrazovat odcházející šestkovou. Mělo by to být spojení rychlosti, vytříbeného luxusu a designu. A stejně jako v případě šestky bude k mání dvoudveřové kupé i čtyřdveřové Gran Coupé, které BMW trochu překvapivě vytasilo právě v Ženevě. O tom, co je pod kapotou, se pouze spekuluje, ale bavorské vrtule tu mají z čeho vybírat a hodnota začínající šestkou by nás rozhodně nepřekvapila. Brutální design s velmi osobitou barvou láká k stánku mnoho lidí. Série se prý od vystaveného kousku moc lišit nebude, což je bezesporu dobrá zpráva pro všechny fanoušky značky.

Škoda Vision X

O zeleném konceptu Vision X, který kombinuje benzín, plyn a elektřinu v jednom úhledném, kompaktním balíčku, už jsme psali před pár dny. Škoda v Ženevě vystavuje i faceliftovanou Fabii, závodní paket k nejrychlejší Octavii RS 245 nebo nejluxusnějšího Kodiaqa ve verzi Laurin & Klement. Vision X je ale přesto největším tahákem. Jsme hodně zvědaví, jak bude vypadat sériová verze crossoveru na bázi Fabie.

Volkswagen id Vizzion

Co všechno je momentálně Volkswagen schopen vyvinout, co se týče techniky a designu? To představuje koncept autonomního vozu id Vizzion. Něco takového by mohlo po německých dálnicích jezdit už v roce 2022. Elektromotory o výkonu 310 koní, dojezd až 665 km, chybějící sloupky, dveře otvírající se od sebe a plno prostoru pro čtyři osoby. Co tu chybí? Volant. Auto se totiž plně řídí samo, vy si jen řeknete, kam chcete jet. Sériová verze ale pravděpodobně za ty čtyři roky volant mít bude, protože tak dnes stojí zákony, a tak rychle s nimi pravděpodobně nikdo nehne.

Tak co, nalákali jsme vás? Autosalon v Ženevě se koná až do příští neděle, 18. března. Tak si ho nenechte ujít.

A tady se podívejte na nový koncept Škody představený letos v Ženevě.

Podobné články

Doporučujeme

Další články