fb pixel
Vyhledávání

U protinožců jsme jako vůbec první jezdili s novou Kiou Rio

První novinářské testy nového korejského hatchbacku startují dnes v Portugalsku. My ale novinku testovali o pár dní dříve v Melbourne. O kolik krůčků se zas Korejci zlepšili? Odpověď vás asi nepřekvapí.

Pavel Vondráček
Pavel Vondráček 31.1.2017, 11:28

1. Zas o kousek dospělejší

Už čtvrtá generace modelu Rio byla navržena v Kalifornii a v Německu, takže je celkem pochopitelné, na které zákazníky chce Kia s novým Riem útočit. Na designu je poznat německá ruka – trochu usedlejší linie, užší světlomety, lépe integrovaná ‚tygří‘ maska chladiče, ale také dospělejší celkový vzhled.

Navíc je Rio o pár fousů delší a širší a o pět milimetrů nižší, přesně podle aktuálních trendů. Tohle čarování s pravítky by mělo zlepšit jízdní vlastnosti a propůjčit vozu atraktivnější vzhled.

Posun v image můžeme potvrdit, už na první pohled je Kia evropštější a podobný pocit má člověk i v interiéru, kam se nastěhovaly lepší materiály i nové funkce.

2. Hodně funkcí v malém těle

Už ve střední výbavě vyjíždí Rio na patnáctipalcových kolech s pětipalcovým infotainmentem, koženým paketem, ale i multikolizní brzdou nebo hlídačem opuštění jízdního pruhu. Za rozumnou částku si můžete přikoupit couvací kameru spárovanou se senzory, nebo rovnou investovat do nejvyšší výbavy, která má kromě šestnáctkových kol i sedmipalcovou navigaci.

Všechna Ria ovšem mají povedený interiér s lepšími plasty, skvěle nastavitelnou jízdní pozicí, dobře padnoucím volantem a samozřejmostí je i u základní verze navigace, rádio s bluetooth nebo asistent rozjezdu do kopce. Na městské mini je to solidní porce výbavy, která vychází vstříc většinovému vkusu.

Jedním z největších trumfů ale zůstává sedmiletá záruka (případně omezení velmi velkorysým nájezdem). V tomhle ohledu Kiu žádný z evropských konkurentů netrumfne.

3. Kufr útočí na Mladou Boleslav

Nárůst v délce se celý investoval do rozvoru, což znamená, že je v nové Kie Rio víc místa. Radost budou mít nejen pasažéři na zadních sedačkách, které jsou do 180 cm použitelné (včetně rezervy nad hlavou). Pokud není řidič basketbalista, lze zadní místa využít nejen jako dojezdová.

Velkým překvapením je pak objem kufru 325 litrů, což je daleko před konkurencí a pouhých pět litrů za Škodou Fabia, která se vždy prsí titulem lídra segmentu. Rio by tak mělo mít slušnou šanci zaujmout i v domácím rybníčku, kde se na úložné prostory hodně hledí.

4. Čtrnáctistovky v zápřahu

V Austrálii jsme testovali zážehovou čtrnáctistovku s automatem. Do města se tenhle spolehlivý motor docela hodí, třebaže jeho úspornost není z nejvyšších. Vyváženo je to již zmíněnou spolehlivostí, která je dána jednoduchostí konstrukce atmosférického motoru, ale čtrnáctistovka o výkonu 99 koní si za svůj spíše lenivý výkon řekne o šest litrů na sto, což je dost.

Naštěstí můžete mít superúsporný čtrnáctistovkový diesel, který taktéž netrhá rekordy, ovšem srká pouhých 3,8 litru na sto. Dobrým kompromisem jsou pak nové přeplňované litrové motory, které nabídnou výkon i úsporný chod. Silnější litrová jednotka umí 118 koní za 4,7 litru na sto. A to je fér.

Všechny varianty můžete mít buď s mírně zastaralým čtyřstupňovým automatem (ve městě plně dostačujícím, na okreskách už trochu váhá) nebo manuálem, který bychom preferovali my. Dostanete se s ním na lepší spotřebu a potenciál malých motůrků s ním lze efektivněji ‚ždímat‘.

5. Sportovní verze se zatím neplánuje

Už od uvedení předchozí generace se spekuluje o tom, jestli se dočkáme sportovní verze Rio GT, tak trochu po vzoru Fabie RS, Pola GTI nebo Fiesty ST. Korejci tuto možnost nevylučují, ale přesný termín zatím neplánují.

Mnohem pravděpodobnější prý je, že Rio dostane GT paket á la Fabia Monte Carlo, tj. ke stávajícím motorizacím si budete moci připlatit za sportovní edici, která bude vizuálně i výbavou stát nad nejvyšší aktuální výbavou. Taková sportovní faleš v kombinaci s nejsilnějším litrovým benzínem a manuálem by vůbec nemusela jezdit špatně.

O důvod víc, proč Korejce při výběru nového auta nevynechat! Rio totiž výkonem, výbavou ani kukučem na konkurenci v ničem neztrácí. A letos navíc bude Kia útočit sportovně střiženým sedanem Stinger, který potrápí ostatní automobilky i v prémiovějším segmentu.

Podobné články

Doporučujeme

Další články