K zavedení trvale nízkých cen u nejprodávanějších produktů došlo v sítích prodejen Žabka 2. března letošního roku. Souvisí to se změnou obchodní strategie společnosti nastavené pro více než stovku prodejen po celé České republice. „Naším cílem je udržet u těchto položek základního zákaznického košíku cenu co nejblíže běžným prodejním cenám v hypermarketech. Proto jsme se rozhodli nedržet se standardní cenové politiky sítě Žabka,“ vysvětluje Radim Lunda, generální manažer maloobchodní sítě Žabka.
Ceny základního sortimentu se mimo jiné řídí tzv. cenovými pásmy, která se odvíjí od lokality, v jaké se prodejna Žabky nachází. Lidé žijící na vesnici tak nemusí kvůli levnějšímu nákupu cestovat do městských center. To se zatím ukazuje jako krok správným směrem. Po uplynutí tří měsíců hlásí Žabka u těchto položek 31% nárůst prodaných kusů v porovnání se stejným obdobím v roce 2021.
„Oproti loňskému roku, který negativně ovlivnila koronavirová pandemie koronaviru, musíme ovšem zohlednit nárůst počtu prodaných kusů u veškerého sortimentu. U položek, které nejsou součástí programu, evidujeme nárůst o jedenáct procent. Tudíž se dá říct, že u položek, na které se vztahují trvale nízké ceny, je momentálně o dvacet procent vyšší nárůst prodeje než u zbylého sortimentu,“ poznamenává Lunda.
Součástí programu trvale nízkých cen je celkem 210 položek, jejichž převážnou část tvoří pečivo, uzeniny, lahůdky, mléčné výrobky a další čerstvé potraviny. Nejprodávanějšími produkty jsou chleba, mléko, vejce, ale také třeba pivo. „V tuto chvíli nehodláme zásadně měnit položky zahrnuté do v tohoto programového košíku. Hlavním důvodem je, že nové cenové strategii předcházel několikaměsíční pilotní projekt, jehož prostřednictvím jsme si ověřili, že aktuální nastavení funguje,“ dodal Radim Lunda.