fb pixel Sledovanost Beijingu 2022 na Eurosportu v prvním týdnu překonala celková čísla z Pchjongčchangu – G.cz
Vyhledávání

Sledovanost Beijingu 2022 na Eurosportu v prvním týdnu překonala celková čísla z Pchjongčchangu

Zdroj: Eurosport

• Počet diváků streamovaného vysílání Eurosportu ze Zimních olympijských her v Beijingu 2022 překonal rekord z předchozích her v Pchjongčchangu za pouhé čtyři dny od slavnostního zahájení.

• Počet nových předplatitelů streamovacích služeb discovery+ a Eurosportu během prvního týdne her v Beijingu 2022 překonal absolutní čísla zaznamenaná po čas celých minulých Zimních olympijských her.

• Jednotlivé disciplíny na streamovacích platformách sledovalo osmkrát více diváků než za stejnou dobu během her v Pchjončchangu 2018.

• Průměrná sledovanost lineárního vysílání Eurosportu zůstává tradičně silná a stabilní, a je dokonce srovnatelná s posledními Zimními olympijskými hrami, navzdory tomu, že celková obliba televizního média poklesla oproti roku 2018 o více než 10 %.

Komerční sdělení 14.2.2022, 14:35

První týden soutěží na Zimních olympijských hrách v Beijingu 2022 zaznamenal na platformách stanice Eurosport a streamovací aplikaci discovery+ masivní nárůst sledujících. Obdobně silná byla i sledovanost lineárního vysílání Eurosportu mimo digitální platformy stanice.

První týden her v Beijingu 2022 začal na evropských platformách společnosti Discovery a její sportovní stanice Eurosport velice slibně. Masivní zájem byl zaznamenán i na streamovací platformě discovery+, která se profiluje jako streamovací „Domov olympijských her v Evropě“.

V roce 2022 sleduje originální olympijský obsah osmkrát více uživatelů, než bylo zaznamenáno za stejný časový úsek před čtyřmi lety, když hry hostil severokorejský Pchjongčchang. Rostou i počty nových předplatitelů streamovacích platforem Discovery a Eurosportu, které už v absolutních číslech překonaly celkový přírůstek zaznamenaný během dvou týdnů her v roce 2018.

Předplatitelé digitálních platforem Discovery a Eurosportu v prvním týdnu sledovali téměř 750 milionů minut streamovaného obsahu, což je osmnáctkrát více než tomu bylo po čas her minulých. Čísla se zvedla i v průměru – z dostupných dat o sledovanosti vyplývá, že unikátní uživatel streamovacích služeb konzumuje prakticky dvakrát více obsahu, než tomu bylo čtyři roky nazpět. V případě diváků lineárního televizního vysílání se jejich čas strávený před obrazovkami navýšil v průměru o 29 %. Veliké oblibě se těší i krátká videa a vlogy zveřejňované na webových stránkách Eurosport.com, jejichž dosah se taktéž zvedl téměř dvojnásobně.

Průměrná sledovanost lineárního vysílání Eurosportu za minulými Zimními olympijskými hrami nezaostává. Naopak opět dosahuje stabilně silných čísel, a to i přes to, že se od roku 2018 snížila obliba televizního média v průměru o více než 10 %. To je patrné zejména ve skandinávském regionu. Ve Švédsku a Norsku jsou totiž kanály Discovery, včetně Eurosportu, dostupné v rámci placeného i volně šířeného televizního vysílání. Podíl na sledovanosti je tedy v těchto zemích obzvláště vysoký, a to nejen ve srovnání s Pchjongčchangem 2018. V konkrétních číslech to je 87 % v Norsku, 83 % ve Švédsku a 71 % ve Finsku.

„Zimní olympijské hry vstoupily na naše platformy s razancí a silou. V popředí všeho je naše streamovací vlajková loď discovery+, která dosahuje dosud nevídaných hranic sledovanosti. Rekordy ale boří i naše další digitální platformy,“ těší se z výsledků Jean-Briac Perrette, prezident a generální ředitel divize Discovery Streaming & International.

„S ohledem na naši strategii dalšího rozvoje discovery+ jsou to pro nás důležité zprávy, protože právě integrace sportovního obsahu má být naším dalším krokem. Chceme neustále přispívat k rozšiřování hodnotové nabídky, čehož lze dosahovat právě kombinací získávání nových předplatitelů a diverzifikací mířenou hlouběji do segmentu sportu. Už po prvním týdnu Olympijských her můžeme konstatovat, že noví předplatitelé discovery+ nečerpali exkluzivně olympijský obsah. Projevují zájem i o další oblíbené formáty z nabídky různých stanic našeho širokého portfolia,“ nastínil Perrette.

Nadšením nešetřil ani Andrew Georgiou, prezident sportovní divize společnosti Discovery: „Rekordní růst sledovanosti a angažovanosti diváků, které jsme zaznamenali v prvním týdnu her, jsou důkazem toho, že naši zákazníci oceňují přidanou hodnotu, kterou jim nabízíme. Více lidí tráví sledováním našeho olympijského obsahu v průměrů více času, ať už v rámci volně šířeného lineárního vysílání na stanicích Eurosportu, či na našich digitálních a sociálních platformách jako je discovery+.“

„Nic z toho by samozřejmě nebylo možné bez kvalitního a unikátního obsahu. Snažíme se přinášet inspirativní lokální příběhy, které kombinujeme s možnostmi moderních technologií a na slovo vzatým týmem expertů z řad sportovních legend. Máme před sebou ještě celý týden – a i v něm chceme, aby diváci nepřišli ani o jeden klíčový moment letošních her,“ dodává Georgiou.

Oproti Pchjongčchangu se více než dvojnásobně zvýšila návštěvnost internetových stránek Eurosport.com i s jejich jednotlivými národními mutacemi. To je do jisté míry dáno i tím, že se rozšířila nabídka obsahu – včetně live zpravodajství a olympijského originálního obsahu na vyžádání.

Discovery a Eurosport nabízejí Zimní olympijské hry v Beijingu 2022 na 50 evropských trzích*. Ty zahrnují mimo jiné i lokalizované zpravodajství a originální produkci v 19 jazycích. Jde o jedinou evropskou destinaci, která nabízí každý moment z olympijských her zejména prostřednictvím streamovací služby discovery+, stanic Eurosportu a aplikace Eurosport Player i jiných digitálních platforem**.

TÉMATA

Podobné články

Doporučujeme

Další články