fb pixel
Vyhledávání

Nové Subaru Impreza je japonským autem roku 2017

Nová globální Impreza už je k mání v Asii i v USA jako sedan a hatchback. K nám se doufejme dostane časem alespoň jako nejostřejší verze WRX STi, která si svoje kvality hájí i proti agresivnímu nástupu evropských hothatchových čtyřkolek.

Václav Rybář
Václav Rybář 12.12.2016, 14:53

Můžete mít pocit, že dát japonskou cenu japonské automobilce se tak nějak rozumí a dokonce si pomyslet něco o protekci, ale nezapomínejte, že vedle ostatních domácích automobilek je Subaru poměrně maličká (zvlášť teď, když se její majitel - FUJI Heavy Industries - v rámci restrukturalizace rozhodl přejmenovat na Subaru Corp. a udělat z automobilky hlavní těžiště svých operací). Titul auta roku pro Imprezu je tedy v Japonsku velkou věcí, tím spíš, že nová Impreza vyjíždí na globální platformě a architektuře, takže budou americký a japonský model do poslední šroubků identické. Subaru jde ale ještě dál - počínaje novou Imprezou budou mít všechny modely od Subaru identickou platformu. O to se v moderní historii automobilek ještě nikdo nikdy nepokusil. Subaru si to může dovolit vzhledem ke svému chytře vymyšlenému potrfoliu.

Toto řešení ušetří spoustu peněz a hlavně profiluje značce určité spektrum zákazníků, které s ní mohou růst. Už jsme to ostatně řešili dřív - mladý kluk si koupí BRZ, se začínající rodinou přesedlá na Outbacka, Levorga nebo Forestera, případně XV, pokud bude chtít něco "mladšího", a nakonec může zakotvit s rozvětvenou famílií u sedmimístného chystaného SUV. A v zásadě zůstane na jedné platformě, kterou lze různým vozům přizpůsobit. Vyrábět se tak bude na jedné lince a Subaru bude moci být konkurenceschopné i v oblastech, kde nemá vlastní továrny a kam musí draze dovážet.

Nutnost importovat vozy je právě tím malým detailem, který základní Imprezu s dvoulitrovým motorem, na kterou už se Američani před zimou jen třesou, odklání od evropských resp. českých břehů. Zatímco v USA je cenově konkurenceschopná, protože se vyrábí v Indianě, u nás musí soupeřit s cenově zvýhodněnými protivníky. Těšit se ale můžeme alespoň na ostrou verzi WRX STi. Detaily zatím neznáme, přijde až později, ale STi je vždycky tak trochu svátek, vzpomínka na zlatou éru rallyových úspěchů a nekompromisní řidičský zážitek, za který si i u nás jsou ochotni fanoušci připlatit.

Kdo ví, s nástupem globální platformy se třeba časem Impreza objeví ve větším počtu variant. To aby si na své přišli i vybouření tátové od rodin, kteří chtějí na zimu robustní a spolehlivou čtyřkolku s vybraným rodokmenem.

Podobné články

Doporučujeme

Další články