fb pixel
Vyhledávání

Sedm důvodů, proč je nová Škoda Octavia skvělá

Můžete se tomu zjištění bránit, jak chcete, ale Škoda Octavia dospěla. Ani v nejmenším to už není káčátko z roku 1996, byť tehdejším pohledem to byla první pořádná škodovka. Je to plnohodnotný vůz, o který se zajímají kupci z takřka celého světa. Její nejnovější provedení jsme si byli pečlivě projet v okolí portugalského Porta a věřte tomu, že jsme nadšeni.

Lukáš Novák
Lukáš Novák 28.2.2017, 09:07

1) Více než jiní

Škodovka si vždy zakládala na tom, že její auta jsou o kus větší než konkurence, a že s jejich koupí zákazník dostane o něco více než jinde. S velikostí se toho při faceliftu moc udělat nedá, takže ty dva milimetry, o které se auto prodloužilo, zmiňujeme spíše pro pobavení, uvnitř se ale udály velké věci. Nová Octavia totiž dostala nové motory a celou řadu nových prvků výbavy, včetně třeba vychytané svítilny v kufru, kterou v noci můžete odepnout a svítit si na cestu od auta třeba k chalupě, nebo speciálního držáku na nápoje ve středové konzoli s výstupky na dně, abyste si mohli otevřít lahev s pitím jednou rukou a nemuseli pouštět volant.

2) Ticho jako v kostele

Nevíme, co všechno přesně museli inženýři v Mladé Boleslavi vyvádět, ale výsledkem jejich snažení je to, že uvnitř nové Octavie je až neuvěřitelné ticho. Při konverzaci se svými spolucestujícími tak už nemusíte ani trochu zvyšovat hlas, pokud cestujete sami, můžete v klidu rozjímat o své cestě životem, aniž by vás rozptyloval hluk od kol či svištící vítr okolo zpětných zrcátek.

3) Nové multimediální systémy

Pokud máte z ticha na palubě strach, protože vás ticho uspává, i pro vás je tu řešení - nové multimediální systémy v kombinaci se skvělými reproduktory vám z interiéru Octavie udělají soukromý music club. Ve vrcholné verzi je navíc všechno ovládání plně dotykové. Po tlačítkových telefonech se tak jistojistě blíží i konec tlačítkových autorádií.

4) Klidná síla

Křesťanští demokraté budou z nové Octavie mít největší radost, protože její motory fungují přesně dle jejich stranického hesla. Nikdy nemáte pocit, že by bylo auto lenivé, vždy se motor chová kultivovaně. To platilo u všech tří námi testovaných agregátů: 1.8 TSI a 1.6 TDI a 2.0 TDI. Samozřejmě, že nejpříjemněji se po portugalské krajině plulo s benzinovou jedna osmičkou, hned v závěsu se nám ale líbil dvoulitrový diesel a také naftová jedna šestka zanechala skvělý dojem. Pro každého něco!

5) Design

Máme už po krk všech těch vyjádření, jak má nová Octavia „kontroverzní” design. Nemá! Naopak je v designu patrná kontinuita, která navazuje na předfaceliftovou verzi Octavie a zároveň čerpá a interpretuje zajímavé designové prvky ze Superbu a Kodiaqu. O tom, že auto vypadá dobře a svébytně, svědčí i fakt, že si Octavii ani omylem nespletete s jejími sourozenci, což se u mnoha automobilových značek stává zcela běžně.

6) Nejsilnější Octavia RS

Sice jsme s ní ještě nejeli, ale nová Octavia RS bude solidní pila. Světovou premiéru si eReSo odbude na autosalonu v Ženevě a my už se moc těšíme na jeho 245 koní v akci Přísný pohled slibuje hodně!

7) Bonus - škrabka na led

Nebojte, je tam! Škrabka na led je nedílnou součástí moderních škodovek, na tom se nic nezměnilo!

Podobné články

Doporučujeme

Další články