fb pixel
Vyhledávání

7 trumfů koncernu VW na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem

Velký útok na Teslu, záplava SUV, ale i virtuální superBugatti nebo obnažená italská kráska. Autosalonová nabídka německého obra je pestrá, jak jen to jeho široké portfolio značek umožňuje. Vybere si každý, i když naše škodovka tentokrát prezentuje pouze nejúspornější verzi nového Superbu.

Václav Rybář
Václav Rybář 14.9.2015, 23:54

1. Seat Leon Cross Sport

Leon je obrovským prodejním tahákem, na který Seat vsadil celou svou existenci. A risk se vyplatil. Úspěch modelu proto ve Frankfurtu slaví konceptem, který spojuje výhody modelu X-Perience (španělská obdoba Scoutu a Alltracku) a eleganci třídvéřového modelu SC. Leon Cross Sport si navíc půjčuje pohon a náhon z Volkswagenu Golf R, což je poznat i podle čtveřice koncovek výfuku. Tři stovky koní ve čtyřkolce? To bychom si nechali líbit.

2. Bentley Bentayga

Tady nás koncern zahrnul superlativy. Nejluxusnější, nejsilnější, nejrychlejší a nejkomfortnější SUV na světě. Bentayga toho bude muset dokázat hodně. Se svým obrovským šestilitrovým dvanáctiválcem bude muset předjet všechny SUV od Porsche, Land Roveru, ale nově také od Jaguaru. A bude muset vítězit hlavně v onom komfortu a všestrannosti, kterou se tak chlubí. V nejrychleji rostoucím segmentu to není malá výzva. Za cenovku, kterou lze od Bentley očekávat, ale zákazník právem vyžaduje zázraky.

3. Lamborghini Huracán Roadster

Nejnovější baby lambo bez střechy. A tím to můžeme zabalit a dál už se jenom kochat, protože tohle je nádhera. Ano, auto přibralo metrák. Ano, bude se kroutit víc než kupé. Jenže bude mnohem víc sexy a na to spousta zákazníků uslyší. Navíc pořád zvládne stovku za 3,4 sekundy a budete ho mnohem víc vnímat všemi smysly.

4. Audi e-Tron Quattro

Porsche si ve Frankfurtu vyšlápne na stávající Teslu Model S (viz níže), Audi zas útočí elektrickým konceptem na letos představovanou Teslu Model X. Elektromobil o délce 4,88 metru má výkon přes 500 koní a dokáže se dobít během solidních padesáti minut. Z nuly na sto se dostane pod pět vteřin, nabídne místo pro sedm lidí a má dojezd 500 kilometrů. Jeho sériová verze by se měla objevit do tří let.

5. Volkswagen Tiguan GTE

Jednou z hlavních premiér samotného Volkswagenu je nová generace Tiguanu, středně velkého SUV a prvního crossoveru na nové platformě MQB. To s sebou přináší úsporu hmotnosti, zelenější motory, ale také větší vůz a nový styling přibližující vůz designově např. novému Passatu. Od Tiguanu si Volkswagen slibuje hodně velké prodeje a možná ho čase nabídne i jako plug-in hybrid. Ve verzi GTE ho zatím na autosalonu předvádí jen jako koncept.

6. Porsche Mission E

Porsche jde po krku Tesle. Mysleli jsme si, že rovnou představí elektrickou verzi sériové Panamery nebo menšího Pajunu, ale zatím je to pouze koncept. Jeho vlastnosti ale vypadají hodně slibně. Šest stovek koní, osmdesátiprocentní nabití během patnácti minut (to je asi nejlákavější novinka celého programu VW Group Night!), dojezd 500 kilometrů a design jako ze sci-fi filmu. Zní to až moc dobře, než aby to byla pravda. A to je právě to. Tesla Model S už dávno jezdí po světě, kdežto Porsche se teprve rozhlíží. Je potřeba zamakat a představit sériovou verzi!

7. Bugatti Vision Gran Turismo

Koncept závodního vozu pro videohru Gran Turismo je nejen symbolickou tečkou za Veyronem, ale také výhledem do budoucnosti značky. Na chystaný Chiron už se přijímají objednávky. Velmi pravděpodobně nebude vypadat jako Vision Gran Turismo, které zjevně vychází ještě z Veyronu, ale je fajn vidět, že se designové oddělení automobilky nefláká. Virtuální závoďák má osmilitrový šestnáctiválec z Veyronu a zvládne s prstem v nose 400 km/h.

Jedním z představených vozů byl i nový Volkswagen Transporter ve verzi California. Tady si můžete přečíst o bezmála sedmi dekádách německé dodávkové dominance.

Podobné články

Doporučujeme

Další články