Byly to dva roky od skončení II. světové války a v automobilovém průmyslu došlo k obnovení staré mezinárodní tradice. Slavná automobilová a motocyklová přehlídka se konala v Praze! Ta byla po Paříži a Ženevě v tomhle ohledu teprve třetím Evropským městem.
Tradice pražských autosalonů ovšem sahá mnohem hlouběji do historie. První se konal už roku 1905, a pak pravidelně každé dva roky až do roku 1937. Jenom během válečných let se na ně ‚jaksi pozapomnělo“.
Mezinárodní autosalon roku 1947 byl tak oslavou konce útrap a nástupu nové éry průmyslového rozmachu. Těch dlouhých 10let dalo vývojářům dostatek času a inspirace na vozy všech druhů a využití. Mimo jiné české novinky z právě znárodněného průmyslu: kabriolet Škoda 1101, sportovní vůz Škoda 1101 nebo luxusní čtyřválec Tatraplan.
Mezi významnými hosty byl i generál a budoucí československý prezident Ludvík Svoboda.
Jen nikdo z vystavovatelů ani návštěvníku netušil, že se na příští autosalon podívají až za dalších 43let! Tradice byla totiž hned následující rok opět přerušena a obnovena až ve svobodných letech roku 1991.
Rok po prvním poválečném autosalonu byla národní struktura výroby aut následující:
VĚDĚLI jste, že před 50lety zemřel slavný Hans Ledwinka, inovátor vozů Tatra? Článek o jeho životě a díle naleznete ZDE.