První jízda s novým VW Up!: Prcek s velkým srdcem – G.cz
Vyhledávání

První jízda s novým VW Up!: Prcek s velkým srdcem

Faceliftovanou verzi nejmenšího Volkswagenu testujeme v Itálii. Pod kapotou má úsporný litrový motor, který ovšem diriguje devadesát koní. Na papíře nic moc, ale v lehoučkém městském mini je to ideální porce výkonu.

Václav Rybář
Václav Rybář 23.6.2016, 16:31

Spousta lidí se při pohledu na "základní" model Volkswagen Up! ušklíbne a řekne si, že takové vozítko je dobré leda pro začínající řidiče. Vždyť z toho pak každý vyroste! Jenže ono to tak není - řidičský život je záludný, a když občas z velkých sedanů přesednete do malého prcka, zjistíte vlastně, že byste mu po letech mohli přijít na chuť. Zvlášť když se pohybujete převážně ve městě, kde je nouze o parkovací místa, nebo chcete něco vyloženě hbitého. Dovedeme si představit, že někdo koupí Up! naoko teenagerovi s mokrým řidičákem nebo manželce, s tím, že si ho bude občas půjčovat.

Tohle už není ani kategorie malých hatchbacků, Volkswagen Up! se svými 3,5 metry spadá do kategorie mini, aniž by ovšem dělal výraznější kompromisy v kabině. Každý centimetr je tu využitý účelně a interiér vypadá tradičně koncernově. Unisexový design pak Up! dohání bohatými možnostmi individualizace. Jiné barvy střechy, zrcátek, ráfků, interiérových výplní, prostě na co si vzpomenete. V rámci faceliftu dostal model LED svítilny, nová zrcátka s integrovanými blinkry a celkově ostřejší rysy. Především zůstal zachovaný černě lakovaný zadek s charakteristickými svítilnami, který dodává tomuhle prckovi akčnější náturu.

Zapomenout nesmíme ani na vylepšené možnosti konektivity - byl to právě trojlístek Up!, Citigo a Mii, co předběhl dobu a integroval váš telefon (fyzicky) do palubní desky. Teď díky chytrým aplikacím můžete používat váš mobil jako mnohoúčelový palubní systém.

Na italských silničkách jsme zjistili, že to není jen fasáda. Up! totiž opravdu zábavný je. Za volantem malého auta jsou najednou silničky širší - nejen typicky prťavé komunikace italských městeček a vesnic, ale i serpentiny, na kterých si můžete dovolit dravější jízdu. Zkusili jsme dvě varianty litrového tříválce - s 75 a 90 koňskými silami.

Při obsazení auta třemi lidmi už je rozdíl patnácti koňských sil znát. A zároveň je silnější verze ve dvou opravdu hbitá, tak trochu vás řidičsky vrátí do nevycválaných let, kdy jste vytáčeli motor, vyráželi ze semaforu v plném tempu a krájeli zatáčky. Prcek tohle všechno dělá ochotně a s tradiční koncernovou kultivovaností. O motoru při běžné jízdě vlastně nevíte a papírově usrkává 4,5 litru na sto.

Pokud byste chtěli šetřit ještě víc a jste vyloženě měšťáci, možná vás potěší, že na podzim v rámci faceliftu přijede opět i elektrický e-Up! s dojezdem cca 160 km a vypadá to, že se Up! dočká i GTI verze jako dospělejší Volkswageny. Není to poprvé, co se Volkswagen k něčemu podobnému odhodlal, Lupo GTI bylo svého času taky solidním kultem. Koncern vyslyšel volání zákazníků a ačkoliv Up! GTI nebude vyloženě žihadlo, s litrovým motorem vyhoněným na 113 koní by měl zvládat stovku za osm sekund. To už je solidně rychlá nákupní taška.

A TADY si přečtěte o opomíjeném univerzálu - Transportéru T6.

Podobné články

Doporučujeme

Další články
Zavřít reklamu