Podle návrhu dokumentu provozují plakátovací plochy v centru metropole firmy JCDecaux, BigBoard a MF Reklama, z celkem 151 nosičů tvoří 36 plakátovací panely a 115 sloupy. V případě schválení pravidel bude na nosičích povolena jen maloformátová reklama maximálně ve velikosti A0 (841 milimetrů na 1189 milimetrů), bude zakázáno podsvícení a hodnotit se bude i umístění. Nosiče budou muset být povoleny stavebním úřadem jako zařízení pro reklamu a budou se muset vejít do specifických rozměrů.
Mediální zástupce firmy JCDecaux Jiří Chvojka uvedl, že Praha tímto krokem zjevně posiluje pozici reklamních ploch na zastávkách MHD, které nebudou muset omezení splňovat. Zastávky dříve provozovala právě JCDecaux, nyní je město nechalo vyměnit za vlastní přístřešky. "Konkurenci zde nabízí možnost zúčastnit se soutěže na reklamním trhu ve třetí lize, možná spíše okresním přeboru," uvedl.
Podle Pražských stavebních předpisů zároveň mohou reklamní plochy v památkových zónách přesáhnout čtyři metry čtvereční jen v případě, že obsahují nereklamní sdělení, návrh pravidel pro plakátovací plochy na zdech však povoluje šest metrů.
"Navíc se zdá, že plánovaná reklama je šita přímo na míru jedné firmě, která disponuje danými plochami," dodal Chvojka s tím, že podle JCDecaux "Piráti zvyšují reklamní smog za spolupráce s lidmi s velmi pochybnou minulostí."
Podle vyjádření společnosti BigBoard ani její zařízení nová pravidla nesplňují. Iveta Zejdová z třetího provozovatele ploch, firmy MF Reklama, k tomu ČTK sdělila, že pravidla přinesou redukci vizuálního smogu, odstranění svítících reklamních zařízení a oficiální plochy vedou k omezení černého výlepu.
Dodala, že k tomu na magistrátu vznikla pracovní skupina tvořená kromě zástupců města i členy Asociace plakátování nízkonákladové reklamy, jejímž členem je i MF Reklama. Kritika je podle ní součástí konkurenčního boje firem, které se práce neúčastnily, i když mohly. Dodala, že klienty využívajícími plakáty jsou často například kulturní nebo neziskové organizace, které si nemohou dovolit dražší reklamu, nebo městské organizace.
"Vždycky, když děláme regulaci reklamy, tak ti, na které to dopadá, tvrdí, že je to šité na míru konkurenci," komentoval kritiku radní Zábranský. Dodal, že provozovatelům nic nebrání změnit podobu nosičů, pokud novým pravidlům nebudou vyhovovat.
Město zároveň podle něj postupuje v redukci reklamy komplexně v různých oblastech, aniž ji úplně ruší. "Možná někdy v budoucnu si město řekne, že nechce v centru reklamu vůbec, ale my se snažíme jít postupnou cestou," uvedl.