fb pixel Ohlédnutí za protestem taxikářů: svým stupidním chováním a arogancí naštvali i zaryté odpůrce Uberu – G.cz
Vyhledávání

Ohlédnutí za protestem taxikářů: svým stupidním chováním a arogancí naštvali i zaryté odpůrce Uberu

Jak získat lidi na dvou stranu? Co takhle způsobit dopravní kolaps? To nemůže nevyjít!
Zdroj: Profimedia.cz

V pondělí 2. října se v Praze konala protestní akce taxikářů, kteří blokádou dopravy u letiště Václava Havla a v centru města protestovali proti alternativní přepravní službě Uber. Protest byl vyvrcholením událostí posledních dní, kdy na letišti taxikáři napadali řidiče Uberu. Svým chováním si řidiči taxislužeb rozhodně nikoho na svou stranu nezískali. Naopak za arogantní pitomce je mají i ti, kteří stejně jako taxikáři nesouhlasí s praktikami Uberu.

Jan Palička
Jan Palička 3.10.2017, 10:30

Protestní jízdou vyvrcholily v pondělí 2. října demonstrace taxikářů proti alternativní přepravní službě Uber. Taxikáři dlouhodobě protestují proti tomu, že je Uber obírá o práci a poskytuje levnější jízdné. Proti Uberu taxikáři protestovali již několikrát. V uplynulých dnech došlo k mnohočetným napadením řidičů Uberu přímo na letišti Václava Havla. Právě zde se protestní jízdou taxikáři rozhodli zablokovat dopravu.

Taxikáři v Praze jsou dlouhodobě problematičtí. Okrádání turistů, ale i Čechů je na denním pořádku a magistrát je v boji proti nepoctivým taxikářům poněkud bezzubý. S každou obměnou vedení hlavního města sice slyšíme nové sliby, jak se tentokrát s nepoctivými taxikáři zatočí, jenže k reálnému vyřešení situace zatím nedošlo. Turisté stále hlásí případy typické taxikářské „érport tů tauznt“ zlodějny a v ulicích stále jezdí řidiči taxi, kteří magistrátu dluží miliony na pokutách a otevřeně se všem vysmívají.

Uber je sám o sobě též problematický, protože v mnoha ohledech se pohybuje na samé hranici toho, co je ještě legální, a v některých ohledech zákon vyloženě obchází. Pro řidiče Uberu neplatí vlastně žádná pravidla, která se vztahují na taxikáře, zaregistrovat se může prakticky každý s obstojným autem, není zde nutnost žádných zkoušek a přezkušování, žádné povinné pojištění, taxametry ani nic takového.

Bezespornou výhodu Uberu je, že pro cestujícího je často mnohonásobně levnější než běžná taxislužba, nevýhodou pak to, že řidiči často mají řidičský průkaz pár měsíců nebo se jedná o přivydělávající si cizince, s nimiž se česky domluvíte buď velmi obtížně nebo vůbec. Navíc oprávněným argumentem taxikářů je to, že svým způsobem se jedná o neoprávněné podnikání, jelikož řidiči Uberu většinou nedisponují koncesí, která je podle českého práva nutná k provozování smluvní přepravy.

Chováním, které taxikáři při protestech zvolili, si nicméně rozhodně nikoho nezískali na svou stranu. Naopak i zarytí odpůrci Uberu se po pondělku ozývají s tím, že se snad raději podpoří rozumnou regulaci, která by mohla umožnit Uberu fungovat v mezích zákona, než aby se postavili za taxikáře. Ti se totiž během protestů ukázali v nejhorším možném světle a potvrdili zažité stereotypy o arogantních a agresivních zlodějíčcích.

Už jen to, že na letišti, které ještě nedávno bylo kvůli hrozbě teroristického útoku ostře střeženo, nyní běžně dochází k tomu, že taxikáři zde napadají řidiče Uberu, kopají jim do aut a oblepují je samolepkami za přihlížení tisícovek nechápajících turistů a velmi laxního přístupu policie, je nehoráznost. Když se ale taxikáři rozhodnou v okolí letiště zablokovat dopravu, čímž tisícům lidí zkomplikují jejich cestovní plány, jedná se již o čistokrevnou idiocii. O tom, že taxikáři blokovali i průjezd sanitek ani nemluvě. Za absolutní ukázku taxikářské demence pak můžeme považovat protestní jízdu proti Uberu v Brně, kde je Uber zakázaný.

Podobné články

Doporučujeme

Další články