MasterChef není o vaření
Ačkoliv se první díl nové série kulinářského pořadu MasterChef Česko stal třetím nejsledovanějším pořadem středečního večera, nebylo v podstatě o co stát. TV Nova totiž do pořadu přenesla praktiky, které se naučila z Česko hledá SuperStar nebo Tvoje tvář má známý hlas, což v praxi znamená, že pořad není o vaření, ale o uměle přidaných lidských příbězích, což dle úsudku televizní produkce zajímá diváky mnohem víc než nějaký smysl. Za doprovodu emotivní hudby se tak dozvíte, že ze severčeských Lovosic se do pořadu přihlásil mladík s těžkým životním osudem a se speciálním receptem, který podědil po tatínkovi.
Casting na pořad byl samozřejmě velmi rozmanitý, aby zaujal co nejširší spektrum diváků. Kromě cílevědomého mladíka ze Sudet jsme viděli například vařícího pankáče s čírem, aktivního seniora se stoletou kulinářskou praxí nebo italského vtipálka, který nedokáže ani vykostit rybu.
Do toho všeho se až nepřirozeně emotivně a hekticky zapojuje porotce, který připomíná jednu z hlavních postav z oblíbeného devadesátkového filmu Waynův svět. Ten muž se jmenuje Přemek Forejt a režie vymýšlí nevděčné role v podobě nacvičených kýčovitých scének, nad kterými průměrně inteligentní divák akorát kroutí hlavou. Forejt, který mimochodem pracuje jako šéfkuchař olomoucké restaurace Entrée, se takto ve svých předchozích mediálních výstupech nechoval a očividně je do toho nucen, což mu snižuje moderátorský a porotcovský rating.
Nejhloupější a zároveň nejzbytečnější scénka, při které máte chuť pořad přepnout, nastala ve chvíli, kdy se na obrazovce objevil šílený kulturista a youtuber Aleš Bejr. I s ním porota opět sehrála trapný výstup, ve které se Bejr chová agresivně, napíná svaly a na porotce řve. Uhm, ok, we guess...
Doufejme, že se v dalších dílech objeví více serióznosti a, nevíme, třeba vaření, o kterém to má být. A taky že estrádní výstupy z prvního dílu pořadu měly jen upoutat pozornost.
A zde se Češi snaží dělat dobro sbíráním víček z PET lahví, ale bohužel je to kontraproduktivní.