Když roku 1974 vyjelo první metro, mělo zhruba sedmi kilometrovou trasu a devět stanic. Dnes se může chlubit zhruba 65 kilometry a 61 stanicemi.
Nejslavnější návrh pražského metra předložili inženýři Vladimír List a Bohumil Belada roku 1926. Navrhovali síť čtyř klíčových tratí Dejvice - Vinohrady a Karlín - Smíchov. Inženýři také poprvé použili termín "metro", které je převzato z francouzštiny.
Roku 1939 vedení hlavního města Prahy schválilo výstavbu metra. Následně se rozběhla projektová příprava a o pouhé dva roky později již byla připravena projektová dokumentace trasy Dejvice - Pankrác a předběžné projekty tratí Smíchov - Libeň a Holešovice - Vinohrady. Už v té době vznikl trojúhelník Florenc - Můstek - Muzeum.
Mezi lety 1967 - 1974 byl postaven první úsek tratě C s devíti stanicemi. V den zahájení provozu přestaly jezdit staré tramvaje a bylo zavedeno mechanizované odbavování cestujících. V té době se také začala zmenšovat tramvajová síť.
V době spuštění metra C započaly práce na stavbě trasy metra A. První úsek byl spuštěn roku 1978. Roku 1985 byl spuštěn provoz linky metra B ze Smíchovského nádraží na Florenc.
Brzy bylo ovšem jasné, že výstavba metra neproběhne tak rychle, jak se plánovalo a začala se opět budovat levnější tramvajová síť.
Nyní se plánuje výstavba trasy D, která by měla započít v následujících dvou letech a začít by se mělo v úseku Pankrác - Olbrachtova. Nový úsek má značně ulevit přetížené lince C.
ZDE se můžete podívat na historii tramvají!