Cílem společnosti Red Sea Global, která je developerem regeneračních turistických destinací, je ukázat, že péče o životní prostředí je nedílnou součástí rozvoje cestovního ruchu. Součástí tohoto úsilí je právě i zvyšování povědomí o zásadním přínosu korálových útesů pro udržení ekosystému planety.
Film Pod povrchem: Bitva o korálové útesy (Beneath the Surface: The Fight for Corals) produkovala společnost Park Village, držitelka ceny BAFTA, a režíroval ho britský režisér nominovaný na ceny Emmy a BAFTA Ian Derry. Zkušená saúdskoarabská freediverka Salma Shakerová se v něm vydává na neobyčejnou cestu za průkopnickou prací vědců z Red Sea Global a King Abdullah University of Science and Technology (KAUST). Příběh vyprávěný Salminýma očima představuje dojemnou sondu do problémů, kterým čelí korálové útesy po celém světě.
Hlavní pozornost je věnovaná neobjeveným útesům na saudskoarabském pobřeží Rudého moře. Red Sea Global si klade za cíl odhalit tajemství tohoto zapomenutého území a ukázat jeho jedinečnou biologickou rozmanitost a nedílnou roli, kterou hraje v podpoře globálního ekosystému. Vyprávění se soustředí na potenciální přínos výzkumu korálů v Rudém moři pro ekosystémy na celém světě.
“Ve společnosti Red Sea Global se inspirujeme přírodou a řídíme vědou. V našich destinacích, z nichž první se hostům otevřely v loňském roce, se nacházejí jedny z nejúžasnějších korálů na světě. Patří také k těm nejodolnějším, ale ani korály Rudého moře nejsou neporazitelné. Naši vědci používají inovativní techniky k ochraně, výživě a obnově našich korálů a zároveň předávají poznatky na podporu korálových útesů po celém světě,” řekl John Pagano, generální ředitel skupiny Red Sea Global. „Cílem dokumentu Pod povrchem: Bitva o korálové útesy je upozornit na krásu a zranitelnost těchto podmořských divů a zdůraznit význam globální spolupráce při ochraně našich oceánů.”
Kerrie McEvoy, vedoucí faktických kanálů Discovery Networks EMEA společnosti Warner Bros. Discovery, uvedla: „Jsme nesmírně hrdí na to, že můžeme oznámit naše partnerství s Red Sea Global v souvislosti s uvedením filmu Pod povrchem: Bitva o korálové útesy, který odvysíláme na Den Země. Společnost Warner Bros. Discovery se zavázala využívat sílu příběhů nejen k zábavě, ale také k inspiraci ke změně, a tento film je skvělým příkladem, jak toho můžeme dosáhnout.”
Edina Constantinescu, marketingová ředitelka pro region EMEA z divize Social Good-Discovery Networks společnosti Warner Bros. Discovery, uvedla: „Společenský prospěch je pro nás ve společnosti Warner Bros. Discovery důležitou prioritou a snažíme se být v čele zvyšování povědomí o sociálních a enviromentálních problémech, kterým náš svět neustále čelí. Naše značky nám poskytují možnost oslovit miliony lidí po celém světě a já jsem velmi hrdá na to, že Pod povrchem: Bitva o korálové útesy bude vysílán na Discovery Channel v USA, Evropě, Turecku, na Blízkém Východě, v Africe i Asii, aby upozornil na důležitost ochrany našich útesů. Chceme, aby naši diváci pochopili, že mohou změnit svět k lepšímu a podílet se na řešení problémů životního prostředí a klimatu, a doufám, že tento film bude naše diváky inspirovat, aby udělali něco navíc pro lepší zítřek.“
Projekt obsáhne také příspěvky různých odborníků, kteří poskytnou informace o současném stavu útesů na celém světě, jejich významu v globálním ekosystému, problémech, kterým čelí na mezinárodní úrovni, a o probíhajících snahách tyto problémy řešit.