Halloween podle Sandlera
Začátkem roku 2020, když jsme ještě nevěděli, co nás čeká, si část z nás myslela, že se jednoho rána probudíme do světa, v němž má Adam Sandler Oscara. Po uvedení životopisného dramatu Drahokam, za nějž Sandler získal prestižní cenu Independent Spirit Awards, se mluvilo o tom, že by si drama zasloužilo hned několik oscarových nominací včetně té pro herce v hlavní roli. Nakonec se tak nestalo. Fanoušky komika s vejčitou hlavou to naštvalo, standardního diváka mírně zaskočilo, ale nepřekvapilo. Koneckonců, každý dobrý komik - od Petera Sellerse přes Robina Williamse až po Jima Carreyho - si občas rád odskočí od humoru, aby dokázal, že ačkoliv svůj píseček má jasně nalajnovaný, dokáže zvládnout i hereckou výzvu, protože talent je prostě talent.
U Sandlera je dramatických poloh opravdu pomálu, Drahokam je bezpochyby tou nejvýraznější. Vzhledem k vývoji situace ve světě a společnosti je i přesto hezké vidět, že některé věci se nemění a existuje pár jistot, které zůstávají i v chaotické době. Sandler se po úspěchu Drahokamu nerozhodl přeorientovat se na seriózní filmařinu a dál pokračuje v tom, co mu jde nejlíp. V průměrně zábavných komediích, k nimž si většinou sám napíše scénář, sám je produkuje a obsadí do nich svoje slavné přátele. Nejnovější kousek, který komik vytvořil pro Netflix - komedie Hubieho Haloween - není výjimkou.
I nejzarytější Sandlerovi fanoušci jistě uznají, že vrchol kariéry má čtyřiapadesátiletý herec dávno za sebou. Filmy jako Kurz sebeovládání, Trestná lavice či 50 x a stále poprvé byly dobré a zapamatovatelné, i když, třeba jako v případě toho posledního, nedávaly smysl. V rámci žánru to zkrátka bylo to lepší, co Sandler nabídl. Vedle toho pak stojí počiny typu Zohan nebo Můj otec je šílenec, které nejsou ani zábavné, ani výrazné. Vyjma Hotelu Transylvánie je Sandlerova tvorba posledních deset let prakticky jen v té druhé kategorii.
Hubieho Halloween stojí někde mezi. První prdící vtip padne asi v sedmé minutě filmu, když ale divák přečká úvodní třetinu, začne to být příjemně komické. Naopak závěr filmu je vyloženě vtipný, na čemž mají podíl i Rob Schneider, Steve Buscemi a Ray Liotta ve vedlejších pidirolích. Není to nic extra nápaditého ani originálního, ale jako nenáročná komedie zasazená do sezóny Haloweenu na líné karanténní odpoledne poslouží dobře. Má to asi tři opravdu vydařené momenty.
Avšak zároveň není nutné se bát, že by vás zážitek z filmu, ať už bude jakýkoliv, déle provázel - nejpozději druhý den už si nebudete pamatovat, že jste nějaký film se Sandlerem vůbec viděli. A pro fanoušky Adama Sandlera je to ale naopak povinnost, protože si svého oblíbence užijí v jeho nejpřirozenější poloze, a tak mu odpustí i záchodový humor.