fb pixel
Vyhledávání

KOMENTÁŘ: Marketing na sockách jde komunistům stejně dobře jako vládnutí - nejde

+ DALŠÍCH 14 FOTEK + DALŠÍCH 15 FOTEK

Všichni známe hlavní nevýhody komunismu. Často se v něm chopí moci banda prasat, inklinuje k totalitním řešením, nikdy pořádně nefunguje a především - co je v roce 2020 nejdůležitější - nejde pořádně promovat na sociálních sítích.

Jan Studnička
Jan Studnička 12.8.2020, 12:13

Rudá ostuda

Promo na sociálních sítích je ve 21. století naprosto zásadní způsob propagace, ale ne každý to umí. Minimálně to neumí Komunistická strana Čech a Moravy. Což je velice zvláštní; mládež je dnes levicovější než kdykoli za posledních třicet let. Všichni otevřeně přiznávají svoje levičácké tendence a volají po nějaké silné levicové straně. A komunisté prostě nejsou schopni je zaujmout. Ono to má dvě hlavní vysvětlení.

To zjevné je to, že i mladí levicoví voliči se přímo českých komunistů, těch oficiálních, tak trochu štítí, protože ať si říkají, co chtějí, pořád navazují na předlistopadový režim. Pořád tam mají lidi, jako je Marta Semelová. A KSČM se vymlouvá, křičí, že to není pravda… a pak přijde výročí Milady Horákové a komouši začnou relativizovat. A všichni si opět uvědomíme - no jo, vždyť vy jste pořád ti samí lidé.

Naši komunisté se ani v nejmenším neumí vyrovnat se svou minulostí. Na jednu stranu na své voliče pomrkávají ve stylu: “Nebojte, přijde čas a zas poputují všichni do Jáchymova” a na druhé straně se vykrucují a tvrdí, že jsou úplně jiná komunististická strana, páč přece teď mají emko v názvu. Občas ale spíš působí, že jim někdo nějaké to emko přimíchal do pití. Vzpomínáte, jak dali do volebního programu zrušení Úřadu pro výzkum totalitních režimů “pro nadbytečnost”? Jakože cože?!

Tím druhým vysvětlením je, že KSČM v podstatě ani není levicová strana a všichni, kdo o tom jen trochu přemýšlí, to moc dobře vědí. Zdá se, že partaj už se dávno přestala rozhodovat podle nějakého politického spektra nebo kompasu, podle pravice nebo levice. Vypadá to, že se vždycky jen sejdou a říkají si: “Co by teď byl od nás nejvíc kreténský tah?”, a pak se vydají tím směrem.

A to se odráží i na jejich online marketingu. Zatímco Babiš ukazuje hezké věci, usmívá se na lidi a podává hlášení, komunisté se plácají v bažině nicneříkajících postů, fotobankových fotek a revolučních hesel.

Socialistické sítě

Nedávno se pokoušela KSČM nějak přiživit na levičácké vlně, která se valí naší společností a vystřelili post s heslem: “Být komunistou je in”. A všichni si u toho znechuceně odplivli, protože to působilo, jako když se vás postarší strýc ptá: “Tak co, jak ti to jde s holkama, dobrý?”. Nebo takový ten “Hey, fellow kids!” gif se Stevem Buscemim ze 30 Rock. Anebo možná spíš jako čtyřicátník v klubu, který zve na panáka osmnáctileté holky. Celé to bylo tak odpudivé, že se vsadím, že několik voličů levice okamžitě vstalo od kompu a šlo se přihlásit do Trikolóry.

Do toho se navíc ještě zjistilo, že ta "typická pohledná mladá volička KSČM", která se směje z propagační kampaně, vůbec vůbec volička KSČM, ale standardní fotobanková žena. A komunisté za to dostali od lidí z internetu strašnou bídu. Přitom ostatní strany používají fotobankové lidi naprosto běžně, nikomu to nikdy nevadilo, tohle se běžně dělá. Jenom tady se všichni plácali do čela a smáli se těm rudým zrůdám, protože je prostě nikdo nemá rád.

My jsme se taky smáli.

Onlinová prezentace strany je navíc extrémně roztříštěná tím, že nemá jednotnou strategii ani myšlenku. Takže KSČM Havířov v podstatě volá po dalším výstřelu z Aurory, kdežto KSČM Nymburk pořádá veselé vodácké výlety, zatímco hlavní stránka KSČM fňuká, že je Jeff Bezos bohatý.

V poslední době se strana snaží minimálně o jednotný vizuál postů a je to roztomile mizerné, takže pokud se chcete vysmát těm, co nás čtyřicet let dusili, za to, že jsou to neschopní kreténi, můžete se podívat do naší galerie.

Podobné články

Doporučujeme

Další články