fb pixel
Vyhledávání

GLOSA: Lidl jako fenomén mezi stárnoucími mileniály. Co stojí za popularitou obchodního řetězce?

Možná je to jenom pražská bublina, možná dokonce pouze jedna sociální bublina, možná je to generační, ale už delší dobu pozorujeme nezvykle velkou popularitu Lidlu mezi pomalu stárnoucími mileniály, tedy lidmi, kterým je teď cca mezi 25 a 35 lety. Nejde jen o oblíbenost, je to skoro až vřelá láska, a takový cit rozhodně nevyvolává jen dlouhodobě skvělý poměr kvalita/cena. Co všechno tedy za Lidl fandomem vlastně stojí?

Kateřina Horáková
Kateřina Horáková 20.2.2020, 13:00

Lidl je levný. A boží

Někteří si možná vzpomenou; ne moc dlouho po začátku nového tisíciletí se vedle prodejen již zavedených řetězců u nás začali objevovat také prodejny původně německé společnosti Lidl. Nebylo jich moc, stály na okrajích spíše menších měst a do boje s konkurencí vyrazily se sloganem "Lidl je levný". A dlouho také Lidl ničím jiným nebyl. Díky prodeji privátních značek, například výrobků od firmy Pikok, drželo vedení firmy ceny za potraviny opravdu nízko a Lidl se tak stal alternativou Kauflandu pro ty Čechy, kteří musí o svém nakládání s penězi přemýšlet.

Střih - o cca 15 let později má Lidl obchody v centru Prahy, a to dokonce i v prominentních čtvrtích typů Vinohrady či Letné a nezřídka se objevuje ve sponzorovaných příspěvcích influencerů a dalších cool lidiček. A Lidl přitom dál prodává Pikok a "svoje" značky, rozhodně v něm neseženete úplně všechno a ceny zůstávají nízko.

I to je pochopitelně jeden z důvodů, proč je zrovna tenhle obchod tak populární, ale to není vše. My kolem sebe pozorujeme něco, co by se dalo označit skoro až za vřelou lásku. Jistě, možná je to pouze generační záležitost, ale snad všichni naši známí chodí nakupovat téměř výhradně tam. A vůbec jim nevadí pořizovat lídlácký Palouček místo originální Lučiny. Chutná to stejně a stojí o 10 korun méně. Ale i když je každá ušetřená koruna příjemná, rozhodně to není jediné pozitivum, které v tom naši vrstevníci - a my - vidí.

Lidl nekecá a maká

Je to totiž v pracovitosti, pohotovosti a neustálém zápřahu! Jako vážně. Žádný jiný řetězec supermarketů u nás tak rychle nereaguje na trendy. Ano, i nakupování potravin má své trendy. Ať už jde o definitivní výměnu igelitek za papírové tašky, zavedení samostatných stojanů se speciální či biovýživou, stopka prodeje vajíček z klece anebo nejnověji veganská náhrada mletého masa v nabídce - vedení Lidlu sleduje, co se děje v zahraničí a bleskurychle to převádí na naše podmínky, a v tomto konkrétním bodě tu nemá konkurenci. Všichni ostatní reagují buď pozdě nebo vůbec.

Díky tomu má kromě starších ročníků, kteří stále baží především po oněch nízkých cenách, v merku právě i ty mladé, informované, kteří sice taky chtějí ušetřit, ale ne za každou cenu a zajímá je taky to, co do sebe vlastně cpou. Zároveň skvěle komunikuje se zákazníky, především na sociálních sítích, které jsou pro nás mileniály každodenní nezbytností.

Samozřejmě ani Lidl není bezchybný; nemá třeba pultový prodej sýrů a uzenin, což znamená, že v době bezplastové prodává tyto pokrmy právě v umělohmotných baleních, navíc zpravidla jen po 100 g.

Ale jak se říká, vždy je co zlepšovat a Lidl nepolevuje. Neustále rozšiřuje sortiment, přitom ale nabízí pohodlí interiérů prodejen jak přes kopírák, takže pokud máte svůj standardní týdenní seznam, nepoznáte, jestli ho pořizujete u Bílé labutě nebo na Zličíně. To mimochodem přispívá i k relaxačnímu rozměru nákupu v Lidlu. Můžete tam klidně zajít v neděli odpoledne a přesně víte, že vaše oblíbené produkty budou tam, kde jsou vždy. Žádný spěch, pohoda. A to je něco, čeho si vystresovaní mileniálové, kteří sotva uplatí nájmy a často nestíhají ani randit, natož zakládat rodiny, opravdu hodně cení!

Pozn. redakce závěrem: Za tento článek nám nikdo nezaplatil. Na druhou stranu, pokud by nám teď někdo z Lidlu chtěl poslat dárkový balíček s dobrůtkami, zlobit se taky nebudeme!

Podobné články

Doporučujeme

Další články