Ministr financí Andrej Babiš a jeho iDnes parazitují na smrti Ivety Bartošové

Obrázek uživatele Ivan Brezina
01.5.2014, 19:05
iDnes.cz, zpravodajský web, který do světa hlásá, že je seriozním médiem, si platí reklamu na své články o smrti zoufalé ženy. Peníze za čtenost nesmrdí.
Že se sebevraždu populární zpěvačky pokusí co nejvíc zpeněžit Blesk, Aha! nebo TV Nova (tn.cz) jsme tak nějak čekali. Ale že se do tohoto temného obchodu zapojí i "seriózní" média? A že to navíc budou dělat potají? Byli jsme naivní. Díky tomu jsme nyní zahodili poslední zbytky iluzí o českých médiích. Nejcennější "akcií" zpravodajských webů je sledovanost, respektive čtenost. Právě od tohoto parametru se přímo odvíjejí zisky z reklamy, která jejich redakce a provozovatele živí. Dá se to shrnout heslem: "Čím víc lidí na nás klikne, tím lépe." Bulvární weby, jako je třeba Extra.cz, Blesk.cz přitahují čtenáře "tajnostmi" ze soukromého života celebrit, zatímco seriózní weby se je snaží nalákat na věcné informace z politiky a veřejného života. Novináři z idnes.cz, aktualne.cz a dalších podobných webů se tváří, jakoby je smrt Ivety Bartošové vlastně skoro vůbec nezajímala. A  pokud se o ní zmínili, tak údajně jen proto, že zpěvačka byla veřejně činná osoba. Zvyšovat si na tragédii čtenost, to by novináře z Babišova impéria rozhodně nenapadlo. "My tohle neděláme, to by bylo už za naší etickou hranicí," tvrdí nám kolegové z iDnes, když jsme se s nimi na tohle téma bavili. Prostě mravně čistí hlídací psi demokracie, odhalující lumpárny mocných a bedlivě sledující morálku politiků. Oni prý do soukromí nikomu nelezou. Na placených pozicích Zjistili jsme ale, že je to pokrytecká lež. Právě idnes.cz a aktualne.cz totiž na sebevraždě zpěvačky parazitují nejvíc. Když jsme si do Googlu a do Seznamu zadali klíčový řetězec "Iveta Bartosova smrt", tyhle dva "seriózní" weby nám vyskočily na prvních placených pozicích. Jak to technicky funguje? Pokud vás náhodou zajímá, jak vypadal černý pytel s mrtvým tělem a proč se pan Macura porval s panem Rychtářem, nepůjdete asi rovnou na iDnes nebo na Aktuálně a nebudete to tam pracně hledat. Pohodlnější je vzít to přes vyhledávač. Tyhle dva weby proto vyhledávačům platí za to, aby přednostně odkazovaly na jejich články o tragédii v Uhříněvsi. Pokud se někdo z takto "zaplacených" přednostních pozic proklikne na tyhle dva weby, Google a Seznam dostanou od "seriózních" redakcí pár korun. A korunka ke korunce... iDnes přitom zprávy o sebevraždě nemá hlavně ve společenské rubrice Revue (kde by je člověk logicky čekal), ale v rubrice Zprávy. Tedy tam, kde se jinak píše o nezajímavé politice a dalších "seriózních" tématech. Uměle si tak zvyšují návštěvnost tam, kde zrovna potřebují. Černý plastikový pytel Pokud tohle není "výprodej smrti Ivety Bartošové", o čem jiném by se to dalo říct? Odpornější by snad už jen bylo, kdyby někdo na Aukru nabízel kusy toho černého plastikového pytle. Pánové a dámy, skvělý suvenýr! Kdo dá víc? Nejhorší je, že novináři z iDnesu a Aktuálně vyčítají bulvárním novinářům, třeba Pavlu Novotnému z Extra.cz, že prý se na tragédii v Uhříněvsi "komerčně veze". Extra.cz si přitom žádné zvýhodněné pozice nekupuje. Kdo za to může? Ministr financí Andrej Babiš, kterému iDnes patří. Kdybyste si koupili zkažený salám vyrobený v Kosteleckých uzeninách, na čí hlavu by padala odpovědnost? Samozřejmě, že na hlavu odpovědného, ale pro zákazníka anonymního řeznického mistra a na hlavu majitele Agrofertu, kterému kostelecká výrobna patří. Podobně je to v politice. Kdo přijal odpovědnost za havárii jihokorejského trajektu? Souzen bude kapitán, ale odpovědnost přijal i premiér, který odstoupil. Andrej Babiš může sice mávat papírem, kde podepsal, že do obsahových záležitostí webů a novin zasahovat nebude, ale to se netýká propagace jeho výrobků, tedy článků. Tohle je prostě regulérní byznys se smrtí. Až zase příště uslyšíte, že Babišův iDnes.cz, Bakalovo Aktualne.cz a další zpravodajské weby "hlídají demokracii", napočítejte do deseti, zhluboka se nadechněte a spolkněte žaludeční šťávy, které se vám tlačí do krku.  

1. Copak dává Ivo Lukačovič na svoji vlajkovou Homepage?

Sni?mek obrazovky 2014-05-01 v?10.02.22 Sni?mek obrazovky 2014-05-01 v?10.01.15  

2. Idnes.cz vedle Blesku.cz? Spojenci v emoci.

Sni?mek obrazovky 2014-05-01 v?9.59.11  

3. Reklama na smrt

Sni?mek obrazovky 2014-05-01 v?9.58.44  

4.  Hlavní je být i ve smrti aktuální

Sni?mek obrazovky 2014-05-01 v?9.54.09 Sni?mek obrazovky 2014-05-01 v?9.53.53  

Komentáře

Doporučeno pro vás