CNN - celkem nic nového
Je to tady - CNN Prima News úspěšně spuštěny. Nová multimediální platofrma se od začátku prezentovala jako "komplexní čtyřiadvacetihodinový servis" pro všechny Čechy, ergo konkurence ČT24. Nonstop vysílání zpravodajských a publicistických pořadů, zpravodajský portál, aktivní Twitter a Instagram, špičkoví moderátoři, to vše pod značkou uznávaného amerického média. Ambiciózní projekt, který odstartoval 3. května. Jak to dopadlo?
Zpravodajskou večerní relaci Hlavní zprávy, první pořad, který vysílala stanice CNN Prima News, sledovalo v neděli večer od 18:55 v průměru 83 tisíc diváků starších 15 let při podílu na publiku 2,3 %. Naproti tomu relaci Události na zpravodajské stanici ČT24, která se vysílá od 19:00, sledovalo v neděli 177 tisíc diváků při 5% podílu na sledovanosti (15+). Ukazují to data ATO-Nielsen Admosphere. To jsou pro vedení Primy potěšující čísla. Otázkou je, zda se udrží. Zvědavost Čechů, jak nákladná novinka dopadne, totiž byla velká. A výsledek?
Co na to Češi?
Již před startem CNN Prima News se zejména mezi novináři rozhořela debata o tom, jestli CNN Prima News prostě nebudou jak klasické zprávy Primy v moderním hávu. Na jedné straně debaty stáli lidé upozorňující na neseriózní, ideově zabarvené články z portálu CNN Prima News, který běží už nějaký čas, na straně druhé potom ti, kteří upozorňují, že samo CNN už pěkných pár let rozhodně není seriózním a objektivním zpravodajským médiem, takže co vlastně kdo očekával?
První hodiny vysílání CNN Prima News podle ohlasů Čechů na Twitteru dokazují, že diskuze to byla oprávněná a oba tábory měly pravdu. "Vypadá to jako Nova, ta grafika, to studio. Dokonce je tam snad i ta voiceoverová moderátorka," zní jedno z hodnocení diváků. To by ale asi nebyl až takový problém.
Problém je, že pár novinářů si možná uvědomuje, že licence CNN nezaručuje vůbec nic, ale většina cílovky CNN Prima News to neví. Naservírujete-li jim tendenční zprávy pod takovým štítkem, budou automaticky věřit, že když je to "CNN", je to kvalitní, na světové úrovni, má to váhu. Předhodit toto národu, který je víc než ochoten skočit na sebeblbější hoax, no, nic moc. Z dlouhodobého hlediska to může být velmi nebezpečné. Vybrali jsme několik komentářů z českého Twitteru, které shrnují, co se CNN Prima News daří a co byl naopak krok vedle, případně bude třeba pracovat na zlepšení. Tentokrát jsme se snažili vybírat spíš věcné, než legrační kousky...
Máme-li to sesumírovat, Češi oceňují poměr zahraničního obsahu na CNN Prima News a třeba i využívání reportérů amerického CNN se simultánním překladem. Bohužel proti tomu ale stojí zastaralá data hned v první reportáži, v níž bylo uvedeno, že v ČR je ke 2. 5. evidováno 1762 nakažených koronavirem, ve skutečnosti jich ale k tomu datu bylo 7764.
CNN Prima News se rovněž několikrát vytasili s průzkumy Agentury G82. Vy jste někdy slyšeli o Agentuře G82? My taky ne a ani mnoho lidí na Twitteru. Takže jsme si Agenturu G82 vyhledali a, no, řekněme, že v nás nevzbudila příliš velkou důvěru. Řekněme tedy, že CNN Prima News před sebou mají hodně práce, pokud se chtějí udržet a nezřítit se při tom na úplné dno. Zatím to vypadá, že se nám tu na svět klube další pohroma. Jak stojí v dalším komentáři z Twitteru: "Když přetřeš ho*no na růžovo, pořád to bude hovno. Stejně tak, když dáš Primě nálepku CNN, pořád to bude Prima."