Svět politického marketingu má za sebou bouřlivý týden. Vše odstartovalo oznámení obnovitele Občanské demokratické aliance, miliardáře Pavla Sehnala, o spolupráci s agenturou Plavec Media. Každý, kdo na internetu narazil na samozvaného krále všech marketingů Jana Plavce, věděl, že se schyluje k průšvihu. Když se následně Sehnal na videu objevil s arogantním youtuberem Mikaelem Oganesjanem neboli MikeJePánem s tím, že právě on je pro něj ztělesněním aktivního mladého člověka, jakého by rád viděl v politice, nejhorší politicky marketingový fail za hodně dlouhou dobu byl na světě.
Na adresu Pavla Sehnala a jeho ODA se okamžitě snesla vlna kritiky. Obyčejní lidé a voliči, ale i experti na marketing (na rozdíl od Jana Plavce opravdoví) a internetoví influenceři upozorňovali, že pokud Sehnal chce, aby jeho politický projekt vůbec někdo bral vážně, pak angažmá namachrovaného motivátora Plavce a jeho kamaráda podvodníčka Oganesjana alias pana Pána není tou správnou cestou. Sehnal dlouho oba mladíky bránil a na Facebooku ODA to vypadalo, že se nic neděje, jelikož Plavec rychlostí blesku mazal všechny negativní komentáře a blokoval jejich autory, včetně členů ODA. Naštěstí i pohár Sehnalovy zdánlivě bezedné trpělivosti přetekl.
Pavel Sehnal prozřel a ve čtvrtek 17. srpna v 16:31 ukončil chmurnou kapitolu svého života nazvanou spolupráce s Janem Plavcem. Netrvalo dlouho a i kooperace s "aktivním mladým člověkem" MikeJePánem se stala minulostí. Sehnal si uvědomil svou chybu a ze situace se nepochybně poučil. Možná že onen metaforický pád na dlažbu v přímém přenosu bude poučením i pro Plavce s Oganesjanem, kteří jsou zvyklí na prezentování svého života jako přehlídky úspěchů a výher, a konfrontace s realitou toho, že většina lidí je vnímá jen jako pochybné šmelináře, jim otevře oči a donutí je zamyslet se nad sebou.
Říká se, že neštěstí nechodí ve dvou, ale ve třech. Oním třetím do party s Plavcem a Oganesjanem je pak Petr Kocourek. Jeho jméno je již nechvalně proslulé a je dost dobře možné, že ho poznáváte jen proto, že patříte k zástupu lidí, které Kocourek podvedl a obral o peníze. Zatímco Jan Plavec je spíše tragikomickou figurkou mladíka, který žije ve vlastní iluzi toho, že je nejlepším marketérem a motivátorem na světě a MikeJePán je hlavně drzý floutek a hochštapler obtěžující příslušníky policie, jejich kamarád Petr Kocourek je nefalšovaný odsouzený podvodník trpící bájnou lhavostí, za nímž jsou stovky okradených obětí, desítky exekucí a milionové dluhy.
Kocourek je Oganesjanovým společníkem v podvodném projektu pojištění na pokutu. Co se tváří jako ochrana řidičů před pokutami, je ve skutečnosti jen vychytralým obcházením zákona a jeho ohýbáním za účelem vytahat z lidí peníze. Celá pojišťovna vlastně není pojišťovnou, ale družstvem, aby se na ní nevztahoval zákon o pojišťovnictví a státní dohled a pojistné je tak vlastně příspěvkem družstevníka. Když "pojištěný" spáchá přestupek, Kocourek se zmůže tak leda na protahování správního řízení střídáním doručovacích adres v Panamě a na Kanárských ostrovech a doufáním, že celý skutek bude promlčen.
Málokdo je schopen obelhávat lidi tak velkolepě jako Petr Kocourek. Mladík vystupující jako vystudovaný právník s červeným diplomem (z právnické fakulty byl vyloučen a nedostudoval) se ohání armádou advokátů, bývalých elitních policistů, státních zástupců, politiků, detektivů a bůhví koho ještě, nicméně ve finále existuje jen on sám spolu s reklamní tváří MikeJePánem. Jakmile dojde na soudní řízení, pohybuje se úspěšnost vylhaného právníka chlubícího se tím, že nemá nespokojených klientů, v řádech jednotek procent. Dále pak Kocourek tvrdí, že se bohatě věnuje publikační a akademické činnosti a že k úpravám zákonů dochází proto, že se ho stát bojí. Realita je ale taková, že publikaci nevydal jedinou, žádná soudná univerzita by ho jako nedouka na své půdě nenechala přednášet a zákonodárci nejspíše vůbec netuší, kdo Kocourek je.
Díky novelizaci přestupkového zákona, kterou Kocourek skromně označuje za Lex Kocourek ,už jeho fígle s průtahy řízení nebudou fungovat a bude si tak muset najít jinou metodu, jak obírat důvěřivce o peníze. Mezitím se bude muset potýkat se šetřením České advokátní komory, která se rozhodla si na něj došlápnout za jeho vydávání se za advokáta a ze stejného důvodu ho čeká i policejní vyšetřování pro trestný čin neoprávněného podnikání. Fascinující je také to, jak Kocourek s Oganesjanem tvrdí, že měsíčně platí miliony na daních a přitom ani jeden z nich ani jejich podvodné družstvo s "desítkami tisíc spokojených klientů" nejsou plátci DPH, což by vzhledem k tvrzenému objemu tržeb ze zákona být museli.
Za své podvody byl Kocourek již odsouzen, další trestní i majetková řízení jsou proti němu stále vedena a podvedených "klientů" přibývá. Exekutoři jsou na něj krátcí, protože jako fantom neustále mění bydliště a papírově vlastně nic nevlastní a nic nedělá, jelikož veškerý jeho "byznys" je spravován přes bílé koně. Není to jen pojištění proti pokutám, ale i pojištění proti EET a nově i pojištění proti zákazu kouření v restauracích, co Kocourkovy projekty nabízí. Jedno je ale větší podvod než druhý. Podnikatelům v pohostinství, kteří šmelináři Kocourkovi naletěli a platí si u něj jak ochranu před EET, tak před zákazem kouření, reálně hrozí, že zkrachují, jelikož na pokutách budou dlužit desítky tisíc, jelikož Kocourkem poskytovaná "ochrana" je toliko vylhaná a zcela nefunkční. Že by pak od falešného doktora práv viděli jakoukoliv kompenzaci, nehrozí. Maximálně se zařadí na konec dlouhé fronty obelhaných věřitelů.
Zde si připomeňte bizarní spolupráci ODA s Plavec Media. V příštím týdnu se můžete těšit na detailní rozbor podvodné činnosti Petra Kocourka.