Jak pandemie změnila spotřebitelské chování Čechů během nákupu potravin? – G.cz
Vyhledávání

Jak pandemie změnila spotřebitelské chování Čechů během nákupu potravin?

Zdroj: Promocodius.com

Koronavirová pandemie urychlila rozvoj již velmi oblíbeného e-commerce u českých zákazníků. Obrat e-obchodu se vyšplhal na 11,5% maloobchodního obratu a češi si oblíbili i nákupy potravin online. A jaké jsou další preference zákazníků a nové trendy během nákupu potravin a jídel se čtenář dozví v tomto článku.

Komerční sdělení 18.1.2021, 08:00

Výhodné nákupy a služby online

Češi si také během pandemie začali uvědomovat, jaké výhody online nákupy přináší: nakoupí pohodlně z domova a ušetří čas, zaplatí jednoduše kartou, uplatní nižší ceny, a navíc mohou zákazníci využít spoustu exkluzivních slev dostupných jen online. Navíc přes internet zákazník nakoupí kromě zboží první potřeby téměř cokoliv: elektroniku, domácí spotřebiče, kosmetiku, nábytek, oblečení nebo knížky či hračky pro děti, které během karantény potěší dvojnásobně.

Především na slevových portálech zákazníci uplatní rozmanité slevové kódy a vouchery na domácí spotřebiče, doplňky pro krásu a zdraví či dezinfekce (napříkad: https://promocodius.com/cz/obchody/4home-sleva). Tyto výhodné webové portály nabízejí zajímavé ceny také na superpotraviny, léky, doplňky stravy a zdravou výživu, se kterou může být každý člověk jednoduše fit a zároveň nastartujte svůj imunitní systém.

Slevové portály nabízejí také produkty od oblíbených společností jako jsou sushi time, brainmarket, Mana, Keto diet či damejidlo.cz, což je příklad podniku, který se během koronakrize rychle otrkal a vystoupil na výsluní e-commerce. Navíc může zákazník využít Promocodius aktuální slevy a akce na služby na damejidlo.cz, které jsou velmi výhodné.

Dodejme tedy, že mezi ty hlavní trendy, co se nákupu potravin během pandemie týče, patří:

  • Snížení návštěv kamenných prodejen a větší zájem o online nákup potravin (E-commerce představuje 11,5 % maloobchodního obratu)

  • Zvýšené transakce kreditními kartami

  • Zvýšený zájem o potraviny k domácímů vaření

  • Zvýšený zájem o nákup doplňků stravy a potřeb ke zdravému životnímu stylu

  • Zvýšený zájem o čerstvé produtky balené do fólií

  • Objednávání hotových pokrmů online

Trend rozváženého jídla, který pandemie odstartovala

Společnost Dáme jídlo pracuje s více než tří tisíci restauracemi a rozváží hotová jídla zákazníkům na jimi určenou adresu. Přestože společnost během přísných mimořádných opatření k zastavení šíření COVID-19 přišla o některé partnery, rychle se objevili noví a společnost veškerou logistiku během nové koronavirové éry mistrovsky zvládla.

Damejidlo.cz je příkladem, jak logistika e-obchodu čerpá inspiraci z oblasti automotive, a do budoucna se čeká, že e-commerce s potravinami, jídlem a dalším zbožím přijde s mnoha novými inovacemi. Společnost damejidlo.cz rychle proškolila nové partnery, zajistila pro ně tablety k práci a dokázali společnými silami doručit pokrmy do půl hodiny na určenou adresu.

Předpokládá se, že zejména rychlost a efektivní služby budou kromě zdravého stravování novou tendencí a požadavkem pro e-commerce. Například doručování zakoupeného zboží do deseti minut se začalo říkat quick commerce. Dodávky tak nahrazují menší vozidla a skútry a zkouší se dokonce doručování zboží pomocí dronů: a to vše k zajištění té největší spokojenosti koncových zákazníků.

Pokud tedy pro online obchody bude zákazník stále prioritou, budou zvyšovat kvalitu a rychlost svých služeb, a zároveň budou i nadále zákazníkům nabízet bezkonkurenční ceny, akce a slevové poukazy, a budou také stále rozšiřovat sortiment prodávaného zboží, není divu, že jsou nákupy přes internet stále více populární.

TÉMATA

Podobné články

Doporučujeme

Další články