fb pixel Jak být lepším obchodníkem? Používejte ty správné nástroje! – G.cz
Vyhledávání

Jak být lepším obchodníkem? Používejte ty správné nástroje!

Zdroj: freepik.com

Obstát ve světě obchodu není v dnešní době snadné, konkurence je totiž obrovská. Vzdávat se dopředu ale není znakem dobrého obchodníka, je třeba trpělivost, píle, pozitivní mysl a ty správné nástroje! Jaké byste měli používat, abyste dosáhli konečně nějakého úspěchu?

Komerční sdělení 3.11.2023, 12:09

Obchod nemusíte řídit jen v excelových tabulkách

Většina firem s nimi začíná, Excel je rozšířený a mnozí z nás s ním alespoň do určité míry umí pracovat. Jasně, neovládáme všechno, ale to, co potřebujeme, to se naučíme. Problém je, že se nám časem nahromadí tolik tabulek, že na monitoru uvidíme tolik otevřených oken, že je skoro ani nespočítáme. Jedna tabulka k řízení obchodu prostě nestačí, potřebujete evidovat tolik údajů. Když na sebe pak jednotlivé tabulky navazují, musíte hledat i v e-mailech apod., můžete se cítit ztraceni.

Řešení? Už jste slyšeli o CRM? Ve srovnání s Excelem je CRM snadno dostupné a všechny informace najdete na jednom místě. Jde o nástroj vytvořený přímo pro obchodníky, je přehlednější, vše je provázané a stačí jedno kliknutí, abyste se z kalendáře proklikli na zakázku apod. Práce s ním je i rychlejší, zatímco do Excelu musíte všechny údaje ručně přepsat, CRM si mnohé dokáže doplnit sám. Navíc dokážete nabídku poslat ze CRM přímo klientovi, a to i bez toho, abyste museli překlikat do e-mailu a vkládat tam tabulku.

Víte, že CRM (Customer Relationship Management) můžete propojit i s dalšími aplikacemi? Je jedno, zda půjde o nástroj pro fakturaci, projektové řízení nebo třeba s e-shopem.

Rozdělujte úkoly a sledujte jejich vývoj

Dobrý obchodník má k ruce další tým lidí, kteří mu pomáhají. O jejich činnosti ale jistě chce mít přehled, zároveň potřebuje možnost, jak jim snadno a jasně přidělit nějaký úkol. Psát vše e-mailem je nepřehledné, nedá se tak sledovat ani vývoj projektu. Naštěstí existují nástroje, které vám s tím pomohou. Mezi ty nejznámější patří:

  • Freelo, díky kterému můžete plánovat, rozdělovat úkoly, komunikovat spolu a podporovat se. To vše efektivně díky tomuto českému nástroji k řízení projektů.
  • Trello, které vám dá perspektivitu nad všemi vašimi projekty. Během pár vteřin založíte nástěnku na úkoly a spolupracovat můžete odkudkoli. Stejně jako společnosti jako Pinterest nebo Google.
  • Basecamp, jednoduchá a efektivní platforma pro řízení projektů.
  • Asana, která týmům pomáhá organizovat, sledovat a řídit jejich práci. Používá ji mnoho společností po celém světě.

Pořiďte si i nástroj pro komunikaci s týmem a klienty

Telefon a e-mail jsou jasná věc, ne vždy přes ně ale vše zvládnete efektivně. Co si tak pořídit nástroj, přes který spolu budete moci komunikovat, pořádat meetingy a cally? Jako stvořené pro to jsou nástroje jako Slack, Mailchimp (ten je známý i jako nástroj na posílání newsletterů), Zoom nebo Microsoft Teams.

Smlouvy už nemusíte podepisovat osobně

Že máte elektronický podpis? Proč toho nevyužít? Existují nástroje pro uzavírání smluv, které s ním umí pracovat a celý proces výrazně zjednodušit. Co takhle signNow, Adobe Sign nebo RAYNET CRM? Poslední jmenovaný nástroj nás vrací zase na začátek, už z názvu je patrné, že jde o CRM, a to české a přehledné CRM. Obchod s ním budete mít pod kontrolou, uleví vám od rutinních činností a vy budete moci pracovat na tom, co je opravdu důležité.

Zrychlete fakturaci

Zase se vracíme k Excelu, který slouží mnohým obchodníkům i k fakturaci a vedení účetnictví. Není to ale ten zrovna nejrychlejší nástroj. Za efektivní nástroj na fakturace můžeme označit Vyfakturuj, Fakturoid, iDoklad, ekonomický systém POHODA nebo Money S3.

Webovou návštěvu můžete analyzovat

Máte web a hledáte nástroj, díky kterému byste mohli analyzovat chování návštěvníků? Proč ne? Zkusit můžete český Smartlook, který je jednoduchý na použití, můžete se s ním dokonce ocitnout na chvíli v kůži samotného uživatele.

Další možností je starý dobrý Google Analytics, který dokáže změřit téměř vše, Hotjar, Crazy Egg, UXcam, Mouseflow nebo Livesession.

A co živý chat se zákazníky?

Komunikace s těmi, komu svoje služby nabízíte, by pro vás měla být důležitá. Díky live chatu s nimi můžete být v živém kontaktu, pomoci jim s řešením jejich problémů apod. A jaké nástroje pro to jsou určeny? SmartSupp, LiveChat.com, SupportBox, LiveAgent a další.

TÉMATA

Podobné články

Doporučujeme

Další články