Honiči mají utrum, Playboy po 62 letech přestane tisknout nahotinky – G.cz
Vyhledávání

Honiči mají utrum, Playboy po 62 letech přestane tisknout nahotinky

Na webu už Playboy nahé dívky přestal vystavovat loni. Teď projde faceliftem i samotný časopis. Od ledna v něm najdete už jen cudně zahalenou dívku měsíce. Zakladatel a dlouholetý šéfredaktor Hugh Hefner chce čtenáře nalákat jinak.

Václav Rybář
Václav Rybář 13.10.2015, 15:09

Playboy byl založen v roce 1953 a hned v prvním čísle vyrukoval s pořádný sólokaprem - lechtivými fotkami Marylin Monroe! Hefner tak svému časopisu vtisknul jasnou image: velké články, rozhovory se zajímavými lidmi, sem tam fotky odhalených celebrit, a každý měsíc dívka, která ukáže všechno, až vám z toho spadne brada.

Playboy sám sebe považoval za arbitra životního, módního a vlastně i všech jiných stylů. Rád se chlubil tím, že svým autorům platí královské honoráře a poskytuje jim velký prostor, proto se v časopise vedle obnažených slečen tísnila i řada významných novinářů a sloupkařů. V roce 1972 dosáhly prodeje rekordních sedmi milionů kusů měsíčně. Dokonce ani snaživá konkurence na Playboy nedosáhla. Přesto dnes v USA prodává sotva milion kusů, spoléhá na dlouhodobé předplatitele a jeho česká verze vyloženě paběrkuje.

Samozřejmě, ostatní časopisy podobného ražení jsou na tom ještě hůř, ale nikdo se nemůže Playboyi divit, že se snaží posledním zoufalým krokem do neznáma před čtenáři a inzerenty nějak zviditelnit. Co bude Playboy bez nahotinek? Prý magazín plný zajímavých a čtivých článků. Když jsme ho jako kluci zbožně vylovili někde v antikvariátu, samozřejmě nás nejdřív zajímaly ty holky. Jenže ty si dnešní generace může snadno odlovit na internetu. Jsou jich miliony. Desítky milionů. Úplně zadarmo a dokonce ani nemusíte chodit na žádný web, kde na vás případně čekají viry. Zadejte jméno herečky, zpěvačky nebo kohokoliv, přidejte do Googlu magické slůvko naked a vypněte rodičovský filtr.

Proti téhle nevyčerpatelné studnici vědění samozřejmě Playboy nemohl dál bojovat. Dívky měsíce alias playmate se sice nevzdá, ale v nové verzi bude tzv. přístupná od 12 let, tj. bude oblečená neoblečená, tak trochu princezna Koloběžka. Podobné úrovně nahoty ostatně už dnes vidíme ve filmech, seriálech, videoklipech. Playboy bude muset spoléhat na to, že jeho jméno přitáhne hvězdičky, které se doposud nesvlékly a samozřejmě fotografy, kteří dovedou běžný portrét dotáhnout na umění.

Záměr se může zdát průměrnému čtenáři až sebevražedný, ale stačí se podívat třeba do českých supermarketů, které podobné lechtivé časopisy prodávají v neprůhledném černém obalu, aby děti při pohledu na jejich obálky nedostaly úpal. To se týká třeba českého vydání Maximu, které se oproti americkému poměrně dost liší. Zatímco západní verze je taktéž přístupná od dvanácti a nabízí převážně fotosérie celebrit v bikinách, v českém vydání jsou holky nahé minimálně od pasu nahoru a ten spodek často ponechává jen minimum na vaší fantazii. A to se mnohým konzervativním inzerentům nelíbí.

A jsme u jádra pudla. Čtenáři už dávno časopisy sami o sobě nespasí, takže se vydavatelství chytají trpělivých inzerentů jako tonoucí stébla. A sem tam nějakého inzerenta (třeba Plzeňský Prazdroj) pohltí větší, konzervativnější ryba, která pak své reklamní investice odnese jinam, do tzv. slušnějšího prostředí, protože nechce podporovat soft porno. Playboy tak zjevně v době politické korektnosti usiluje o změnu image. Ironií je, že se tím zbavuje toho jediného, co činilo jeho značku univerzálně identifikovatelnou po celém světě. Pohledných žen, které se nebály svléknout a pochlubit před celým světem.

Krvácet samozřejmě bude i ten internet, protože ona záplava fotek z Googlu samozřejmě v mnoha případech sestává z pokoutně naskenovaných stránek lesklých magazínů. A když vyschne zdroj, budeme za chvíli koukat jen na vintage krásky.

A když už jsme u toho sexu, přečtěte si žebříček nejčastějších mužských výmluv, proč zrovna dnes zase žádný sex nebude.

Podobné články

Doporučujeme

Další články