Family Frost vozil předražené zmrzliny a otravnou znělku. Ta má původ ve stovky let staré ukolébavce – G.cz
Vyhledávání

Family Frost vozil předražené zmrzliny a otravnou znělku. Ta má původ ve stovky let staré ukolébavce

+ DALŠÍ 1 FOTKA + DALŠÍ 2 FOTKY

Tůdu-důdu-tůdudu! Známou a lehce otravnou znělku společnosti Family Frost, která oznamovala příjezd žlutého auta plného zmrzlin do vaší ulice, si dobře pamatuje každé dítě devadesátých let. Původně německá firma se k nám dostala v roce 1993, a i když pod jiným názvem funguje dodnes, onu melodii už deset let nepoužívá. A bez ní to vůbec není zábava!

Kateřina Horáková
Kateřina Horáková 23.7.2020, 10:27

Family Frost jede!

Žlutá dodávka, středně přátelský řidič a hlavně - vlezlá znělka, jež ohlašovala příjezd vozu plného zmrzlin, které byly sice předražené (jejich marže činí 60 %), ale jinde se sehnat nedaly. Tak těšila děti devadesátek Family Frost, původně německá firma, která se do Česka dostala v roce 1993. Společnost založil jistý Udo Floto, západoněmecký podnikatel, jenž původní myšlenku rozvozu mražených dobrot a polotovarů převzal ze Švédska.

Skandinávci jsou totiž proslulí kulinářskou leností a tím, že vybavená lednice je pro ně spíš vybavený mrazák. Firma, která Family Frost inspirovala, se jmenovala Hjem-Is a i ta znělka pochází od nich. Původ známé melodie bychom totiž mohli vystopovat až do 17. století. Základ pochází z lidové písně, někdo tvrdí, že přímo konkrétně z folklórní ukolébavky.

Česká pobočka FF měla velký úspěch, do roku 1998 pokryla skoro celé území republiky a roku 1997 činily tržby firmy asi 650 milionů ročně. Žlutá auta rozvážela všechno možné, děti devadesátek si ale nejjasněji pamatují zmrzliny, které se jinde nedaly sehnat. Hlavně je prodávali po velkých pytlích. Vzpomenete si ještě na nějakou vaši oblíbenou? Nám utkvěla například nabídka diabetických zmrzlin, k nimž jsme přišli skrze prarodiče cukrovkáře. Mimochodem, právě důchodci s lačnými vnoučaty jsou jednou z hlavních cílových skupin zákazníků firmy.

Jak se ale dříve totalitní Češi otevírali vymoženostem západního světa, na popularitě začala nabývat obchodní centra s obrovskými supermarkety a Family Frost pomalu skomíral. Když se objevila konkurenční, ryze česká firma Mrazík Ledík, která dokonce okopírovala část tras FF, „žluťáci“ to ustáli. Definitivní konec, rozhodně v srdcích mnoha zákazníků, ale přišel v roce 2010, kdy Family Frost upustil od používání kultovní znělky.

Stalo se tak proto, že s úbytkem poptávky FF změnil svůj prodejní systém. Místo týdenního objíždění stanovených zastávek si ho lidé přímo objednávali. Řidič pak na zákazníka přímo zazvonil a dodal mu nákup z ruky do ruky. Takže velkolepé hudební oznámení již nebylo –a není – třeba. Family Frost totiž funguje dál, i když od roku 2015 už pod názvem Family Market s.r.o.

Podobné články

Doporučujeme

Další články