V českých médiích, po hospodách, u televize při zprávách a leckde jinde bublá debata o zásadním ohrožení české kultury. Muslimská studentka Eman Ghaleb si na teplickém gymnáziu dovoluje nosit šátek. I na www.g.cz se dokonce nedávno objevila šokující informace, že stejná škola před pár lety zakázala šátek nosit studentovi Michalu Vitoušovi. To už je skutečný skandál, nemyslíte? „Dvojí metr!“ zní křik v komentářích. „Náš krajan nesmí, a nějaká přilezená islámská chátra smí?“
Celé je to ale jen bouře ve sklenici vody. Podle všeobecně přijímaných českých společenských pravidel si přece ženy v místnosti pokrývku hlavy ponechávat smějí, ale muži by si ji měli sundat. Školní řád přitom není nic jiného, než snaha naučit studenty slušnému chování přesně podle těchto pravidel.
Muž, který ve třídě (v kině, v restauraci, v kostele…) sedí v šátku nebo v čepici, je prostě buran. U ženy je to ale součást módy. Komu se tahle diskriminace školním řádem nelíbí, má svobodu na gymnáziu nestudovat. A přesně téhle svobody Michal Vitouš využil a ze školy odešel. Tak v čem je problém?
Evropská kultura přitom ženské šátky nezakazuje. Naše babičky šátky nosívaly běžně i do kostela a ani je nenapadlo si je tam sundávat. Vzpomeňte si na to, až se vám zase bude tlačit na jazyk heslo „Moje země, moje pravidla“. Proč by nám měla vadit nějaká studentka v šátku? Zakážeme snad vlastní babičky? Zakážeme tradiční slováckou Jízdu Králů?
Mnohem hůř než Eman Ghaleb se přitom chovají Češky v cizině. V Egyptě, Turecku, Indonésii, Malajsii a dalších islámských zemích se na plážích rozvalují v dvoudílných plavkách. Je to asi ve stejném rozporu s tamními zvyklostmi, jako kdyby se u nás povalovaly nahé na Václaváku. A křičí tam na ně snad někdo, že se mají zahalit?
Zrovna v době bouřlivé debaty o šátku jedné muslimské studentky se navíc dozvídáme, že Kuvajt kvůli „nemorálnímu chování“ vyhostil dvě naše krajanky. Na internetu totiž v tamních hotelích nabízely sexuální služby. „Nejprve policisté zatkli Češku, která nabízela své tělo za peníze,“ dočtete se „Kontaktovali ji na sociální síti a vyslali za ní agenta, který se vydával za zákazníka. Žena pak policisty dovedla k dalším členům skupiny v ‘doupěti hříchu’,“ napsal deník Alanba, který vychází v arabštině.
Češky se tedy v islámské zemi předvedly do slova a do písmene jako coury, děvky, štětky, kurvy, rozhoďnožky, šlapky… Čeština je bohatý jazyk. A teď si představte, co si o nás v Kuvajtu řeknou, až se dozvědí, že tu řešíme nějaký šátek. „Neměli by si ti pokrytečtí Češi nejdřív zamést před vlastním prahem?!“ pomyslí si ti mírnější. „Fuj! Vždyť je to země prostitutek!“ dodají ti ostatní.
Anketa
Co je horší – islámský šátek v Teplicích, nebo české prostitutky v Kuvajtu?
A TADY se podívejte, že se Facebook chová jako totalitní velký bratr.