fb pixel Cyklofašisti, cyklozmrdi a cyklobuzny. Díl druhý – G.cz
Vyhledávání

Cyklofašisti, cyklozmrdi a cyklobuzny. Díl druhý

Ohleduplným pražským cyklistům se omlouvám – tenhle článek není o nich, ale o agresívní menšině. Je o šmejdech na bicyklech, kterým schází nejen obyčejná slušnost, ale i inteligence.

Ivan Brezina
Ivan Brezina 22.4.2014, 11:00

V prvním dílu článku (ZDE) jsem psal o protichodeckém cykloteroru na pěší zóně náplavky na pražské Výtoni, ve Vyšehradském tunelu a na chodníku mezi Mánesem a Národním divadlem. Absolutním vrcholem cyklozmrdství jsou ale tzv. cyklojízdy. Ta příští nám zaneřádí a ochromí Prahu už tuto sobotu. Na cyklojízdě se dá prostě dohromady banda cyklofašistů a záměrně pomalou jízdou na kolech v ulicích účelově znepříjemňuje život všem ostatním. Rozumějte: ti lidé nejsou cyklofašisti ani cyklozmrdi automaticky už jen proto, že jezdí na kole. To dělá spousta slušných lidí, mezi které počítám i sám sebe. Cyklozmrdi ale záměrně blokují dopravu a cíleně omezují pohyb ostatních. DSC_0212 Chodkyně vpravo je na náplavce "doma" – formálně je tohle místo pěší zónou. Cyklista vlevo je tu "na návštěvě" a proto se musí chovat tak, aby chodkyni neohrozil. Pruhu na dlažbě si nevšímejte, z hlediska pravidel provozu nemá naprosto žádný význam. Nevyznačuje tedy, že by šlo o cyklostezku. (foto Ivan Brezina) Přesně jak popisuje na blogu Damil Špoljarič: "V největší dopravní špičce, když se lidé potřebovali dostat autem či MHD z práce domů, k doktorovi nebo třeba na nákup, pořádali radikální cyklisté (vyhlašovatelem byla organizace Auto*mat) 'velkou jarní cyklojízdu'. Cílem akce bylo zablokovat a omezit co největší počet osob, které cestují autem či autobusem nebo tramvají. Radikálové tak naplánovali trasu této akce na nejfrekventovanějších místech v Praze a v době největšího dopravního provozu. Akce se zúčastnilo řádově několik set radikálních cyklistů, což tvoří zcela jistě menší počet osob, než kolik jich svým nezodpovědným chováním omezili..." "Velká jarní cyklojízda" (jak se akce oficiálně jmenuje) zní velmi podobně jako Velká říjnová socialistická revoluce. Pořadatelé ji označují jako "občanský protest proti tomu, jak nedostatečná pozornost je věnována poptávce po veřejném prostoru, který by takový pohyb umožňoval". Jak uvidíme níže, lžou. Úřady totiž cyklozmrdům vycházejí finančně i jinak vstříc mnohem víc, než by si tato minoritní zábava zasloužila. Na cyklojízdu jim třeba povolují zábor komunikace. Až si usmyslíte, že na pražské magistrále uspořádáte závody cvičených šneků nebo soutěž v opalování, vyjdou vám úřady vstříc stejně jako pumpičkářům? Svedou auta jinam, abyste si na magistrále mohli hezky zablbnout? Těžko. Už z toho je vidět, jakou mají cyklisté nezaslouženou protekci.  

Hrabosh dostal přes hubu. Třikrát sláva!

DSC_0182 Na obou koncích výtoňské náplavky jsou dopravní značky, jasně určující, že tu cyklisté jsou pouze "trpěnými hosty". (foto Ivan Brezina) Podle organizátorů jsou cyklojízdy "oslavou svobodného pohybu po městě". Cyklofašisti oslavují tím, že účelově brzdí svobodný pohyb ostatních. Divné, ne? Lidé, kterým s cyklozmrdy už dochází trpělivost, jim to před dvěma lety v Praze oplatili stejnou mincí. Na přechodu u Kongresového centra účelově přecházeli tam a zase zpátky tak pomalu, až cyklojízdu zablokovali. Vtipný článek je  ZDE, video si můžete prohlédnout zde:
  Zdržovací cyklojízda popudila řidiče natolik, že nejagresívnějšímu cyklozmrdovi s přezdívkou Hrabosh na magistrále rozbili hubu. Právem! A ještě mu měli vypustit duše a zahodit ventilky.  "Nenávist je i tím, co motivuje celé konání cyklojízdy," shrnuje bloger Luboš Zálom. "Nenávist k motoristům a škodolibá radost nad tím, že auta stojí, zatímco bicykly jedou. Pořádat takovouto okupační demonstraci cyklistů na silnici a blokovat hlavní tah Prahou je stejně absurdní, jako okupační demonstrace centrály České pošty spolkem přátel poštovních holubů nebo blokáda krkonošské sjezdovky příznivci sáňkování. Poukázat na nesmyslnost něčího jednání tím, že jej dovedeme do úplné absurdnosti, může být někdy tou nejadekvátnější reakcí. Nemohl by Autoklub ČR, jenž má sídlo v Praze, uspořádat protestní spanilou jízdu stovek automobilů po pražských cyklostezkách?"  

Stovky milionů v prachu

DSC_0227 U Vyšehradského tunelu by měl cyklista sesednou z kola a projít tunelem pěšky. Nedělá to skoro žádný. Proč tu pravidelně nestojí policejní hlídka s pokutovými bloky? (foto Ivan Brezina) Proč se cyklojízdy pořádají? Prý na protest proti "nevyhovujícím podmínkám pro jízdu na kole v metropolí a zejména nedostatku vhodných cyklostezek v centru města". Což je nejen totální nesmysl, ale i neskutečná drzost. Stačí se podívat na čísla. Jak před časem zmapoval server iHned, za cyklostezky se vyhazují neskutečné peníze. Tak třeba v pražských Vysočanech přišlo 3,2 kilometru na 140 milionů korun a v Praze – Sedlci stálo pouhých dvě stě metrů cyklostezky 18 milionů. Astronomické sumy! "Stát, potažmo městští zastupitelé se mohou přetrhnout," píše Luboš Zálom. "Nové cyklostezky u nás přibývají jedna za druhou, třebaže často na naprosto nesmyslných místech, mnohdy na úkor chodníků nebo silnic. Prostřednictvím bezpočtu cyklostezek jsou ždímány dotace z EU a městské pokladny. Čili koníček několika lidí je povýšen na 'veřejný zájem', který si zaslouží být hrazen z daňové loupeže..." DSC_0228 Cyklozmrdka, ohrožující jízdou po chodníku v úzkém a nepřehledném tunelu chodce. (foto Ivan Brezina) Jak k tomu ale přijdeme my ostatní? Cyklostezky přece používají jen cyklisté. Proč jim na ně máme připlácet ze státního rozpočtu? Ať se na jejich výstavbu buď složí aktivisté z AutoMatu, nebo ať na cyklostezku smí jen ten, kdo si koupí cykloznámku podobnou té dálniční. Dálnice a silnice přitom aspoň k něčemu jsou. Vozí se po nich zboží, cestuje se do školy a do nemocnice... I ten nejmilitantnejší cyklista čas od času nasedne do auta nebo autobusu a vyjede na silnici. Cyklostezky ale využije jen naprostý zlomek populace. Proč nás má ta agresívní menšina vysávat a omezovat? I když v přírodě na kole jezdím velmi často, pražské cyklostezky nevyužívám. Přesto se jako chodec musím dívat, jak se v metropoli agresívně rozrůstají jako chapadla chobotnice a ukusují nám životní prostor. Chodec, který kráčí po značené cyklostezce (dopravní značka C08a), se totiž dopouští přestupku. Kde je spravedlnost? Rád a často jezdím do Asie. Nemohl by český stát z našich daní podobně dotovat i letenky do Dillí nebo do Bangkoku? A co třeba pražští pivaři nebo chovatelé psů? Nezasloužili by si renovaci hospod a příspěvek na krmivo z prostředků magistrátu? V čem je posezení u piva nebo venčení čoklů horší koníček než tolik protežovaná cyklistika? Všechno to ukazuje, že z pumpičkářství se stalo svého druhu náboženství. Nafoukané a agresívní gumové duše chtějí dosáhnout cyklospásy – bez jakéhokoli ohledu na nás ostatní, kteří po Praze chodíme pěšky. Vadí vám agresívní chování pražských cyklozmrdů? Nenechte si to líbit. Napište na posta@p2.mepnet.cz a vysvětlete, jak vás na náplavce ohrožují. Na adresách operacni.p2@mppraha.cz a reditel.p2@mppraha.cz (Václav Vozdecký) požadujte častější přítomnost policejních hlídek u Vyšehradského tunelu. Na adresách operacni.p1@mppraha.cz a reditel.p1@mppraha.cz (Miroslav Stejskal) požadujte pokutování pumpičkářů, kteří v rozporu se zákonem jezdí po chodníku mezi Mánesem a Národním divadlem. Pro pobavení a odlehčení se trochu zasmějte při tomhle: 
TÉMATA

Podobné články

Doporučujeme

Další články