Nike
Legendární fajfka vznikla 1971 na skicáku studentky Carolyn Davidsonové, jejíž tehdejší příjem činil dva dolary za hodinu. Neznámou rovnicí bylo spočítáno, že takováhle fajfka zabere při vymýšlení tak 17 a půl hodiny, takže Carolyn vyfasovala 35 dolarů a čau. Na tuhle zakázku asi s láskou nevzpomíná.
Reebok
Při vymýšlení názvu svýho novýho brandu se můžeš nechat inspirovat ledasčím. Málokdo se ale nechá inspirovat tím, jak izolovanej africkej kmen svým jazykem, kterýmu stěží rozumí on sám, vyslovuje svůj svébytnej překlad slova „antilopa“. Jo, přesně takhle vznikl Reebok.
New Balance
Starší lidi často říkají, že když byli mladí a nebyly žádný ty internety, tak celý dny lítali venku a nenudili se. Pěkná blbost. William J. Riley se v roce 1906 nudil tak moc, že většinu času trávil sledováním slepic na dvorku. Přišlo mu neuvěřitelný, jak se můžou tak vypasený slepice udržet na tak titěrných nožkách. Když zrovna nešmíroval slepice, vymýšlel tenisky, a dal tak vzniknout legendárnímu obutí s ještě legendárnějším názvem – New Balance.
adidas
Když nemáš nápad na logo, ale máš přebytečných 1600 euro (tehdy nebyly eura, takže to ber spíš jako přirovnání)) a 2 láhve whisky, prostě si ho koupíš. Tak nějak to udělal adidas a zakladatelé značky Karhu tak přišli nejen o logo, ale i o játra.
Puma
Když se nepohodneš s bráchou v adidasu, tak si prostě založ Pumu. Těžko říct, jaký ponaučení z toho plyne, ale myšlenka je to bezesporu hluboká.
A TADY najdeš 5 tenisek, který ovládly Česko.