fb pixel
Vyhledávání

Chytrá láhev vína předvádí, jak vypadá slepá ulička technologie

O internetu věcí už jste možná slyšeli. Online bude brzy kromě vašeho telefonu a televize i lednička, pračka, holící strojek nebo třeba lahev vína. Proč je to v některých případech vyloženě hloupý nápad, si řekneme právě v dnešním článku.

Václav Rybář
Václav Rybář 1.4.2016, 09:50

Bostonský startup jménem Kuvee zkouší znovu vymyslet kolo, redefinovat pití vína, prostě přijít za každou cenu s něčím novým, aby ospravedlnil svou existenci. Ostatně startupů, které díky absurdním nápadům získají miliony dolarů na Kickstarteru, a pak nějak neví, kam se po prvním "bestselleru" vrhnout, je východní i západní pobřeží USA plné. A Kuvee prostě přišli při své internetizaci na první věc, kterou zahlédli na stole. Totiž lahev vína.

Kuvee tak přichází s první chytrou lahví vína, která je neustále napojená na wi-fi. Jde o neprůhlednou skulpturu s velkým dotekovým displejem, do které zespoda zasouváte plechové lahve s vínem. Nemáte tedy sebemenší šanci poznat, kolik vína v lahvi zbývá, musíte se spolehnout na údaje velkého dotekového displeje, na němž si lze zobrazit i odkud lahodný mok pochází, kdo ho vyrobil, případně si můžete objednat další várku z několika desítek vinic. Nabídka je oproti běžným vinotékám docela směšná, ale Kuvee na tom prý dělá.

Háčků vás jistě napadne hned několik, ale ten zásadní je, že kvůli velkému displeji se celý přístroj poměrně rychle vybíjí. Pokud ho přes noc zapomenete dát na dobíjecí stojan, ráno si sice můžete přihnout, ale přijdete o veškeré informace, včetně té nejzásadnější - kolik vína v lahvi zbývá. Pak je tu samozřejmě problém s tím, že pokud alternujete mezi bílým a červeným vínem, musíte přehazovat plechové náplně sem a tam. Proč jsou plechové? Tady se rodí asi jediná pořádná výhoda - plechové nádoby jsou vzduchotěsné a každá z nich má speciální ventil, který po doplnění sklenice víno opět neprodyšně uzavře v nádobě a prodlouží tak jeho životnost.

Pomineme-li, že většina lidí víno v cenové kategorii 15-30 dolarů (přesně tam nabídka Kuvee spadá), vypije na jeden zátah, dá se tady mluvit o určité evoluci. Pokud tedy chcete žít s neprůhlednou, poměrně těžkou a předraženou lahví, ze které teče víno až směšně pomalu. Online ledničku ještě chápeme, zvlášť pokud je schopna vám prozradit, že se vám zkazilo mléko a dochází vám uzeniny, případně rovnou nabídne, že je objedná a zařídí donášku. Pro většinu lidí pořád celkem sci-fi, ale rozhodně je to krok směrem k eliminaci každodenní rutiny. Online víno je oproti tomu nesmysl, který navíc cílí na skupinu, která je poměrně tradiční a chce páčit korek vývrtkou a oslňovat okolí pokud možno co nejhezčí etiketou a okrasným designem lahve, nikoliv předčítat PR text z pulzujícího displeje unifikované wi-fi flašky.

Internet věcí už ale ze svých domovů nevystrnadíme, takže se raději duševně připravte na to, že podobných slepých uliček bude přibývat. Nezbývá než se jim drze smát. Alespoň do chvíle, než vám je nějaký příbuzný pořídí jako překvapení pod vánoční stromeček.

A TADY se podívejte na 17 opravdu kreativních obalů výrobků, kterým prostě neodoláte.

Podobné články

Doporučujeme

Další články