Soutěž Chléb roku
Již po osmé se prestižní akce pekařů i samotná soutěž uskutečnily ve strategickém partnerství se společností Tesco. Výrobci a obchod se spojili a společně propagují kvalitní chléb a snaží se jej nabídnout co největšímu množství spotřebitelů. „Důvodem, proč je Tesco sponzorem, je podpora tohoto tradičního řemesla a zvýšení prestiže českých pekařských výrobků. Je to pro nás i forma vyjádření, jak podporujeme lokální dodavatele a jejich kvalitní výrobky,“ vysvětluje Jana Suchá, manažerka kategorie pečiva společnosti Tesco. Pravidelně každý rok tak zákazníci obchodů Tesco naleznou vítězné chleby v sortimentu a je jim zároveň věnovaná i náležitá marketingová podporu.
O tom, že oceněné chleby patří mezi vyhledávané zboží ze strany zákazníků, jednoznačně svědčí i prodejní čísla. „Za dobu této spolupráce jsme již prodali miliony kusů oceněných chlebů, jen za minulý rok to bylo více než čtvrt milionu kusů. Stejně tak i letos opět vítězné chleby zařadíme do našeho sortimentu,“ doplňuje Jana Suchá.
V kategorii pečiva si společnost Tesco zachovává velmi lokální přístup, kdy spolupracuje s více jak padesáti místními dodavateli. Možnost výběru lokálního pečiva je pro dnešního zákazníka velmi důležitá. I v případě pečiva jsou v současné době patrné dva silné trendy. Prvním jsou tzv. superpotraviny (chia, goji, quinoa…) a druhým je pak návrat k tradici: „Vidíme, že se zákazníci stále více zajímají o zdravotní benefity a vyhledávají potraviny, které tyto benefity mají. Dalším takovým příkladem je např. bílkovinové pečivo nebo pečivo se sníženým obsahem soli a cukru. Druhým trendem, který je patrný, je naopak návrat k tradici. Tedy klasické kváskové pečivo, s rustikálním vzhledem a z kamenné pece,“ uzavírá Jana Suchá.