Černý pátek: Jediný, kdo v Česku pochopil pojem sleva, je Kaufland – G.cz
Vyhledávání

Černý pátek: Jediný, kdo v Česku pochopil pojem sleva, je Kaufland

V Česku po vzoru USA a Kanady opět proběhla marketingová akce s názvem Černý pátek (v angličtině Black Friday), která by měla doslova vyburcovat davy zákazníků k nákupní horečce. Českým obchodům se toto povětšinou nedaří, protože dávají malé slevy tzv. „na oko“, což znamená, že zboží například zdraží o 10 % a pak ho zlevní o 20 %, takže je zboží na úrovni cen jako v běžných letákových akcích. Jediný, kdo dokáže rozvášnit nakupující davy pravidelně, je tak u nás pouze Kaufland.

Martin Miko
Martin Miko 25.11.2017, 20:05

Díky Černému pátku zbohatl Jeff Bezos o 2 a půl miliardy dolarů

Díky akci Black Friday se americký podnikatel a zakladatel obchodního portálu Amazon.com Jeff Bezos stal nejbohatším mužem planety. Bývalého nejbohatšího muže světa Billa Gatese však předběhl už v říjnu letošního roku. Navíc se stal jediným člověkem na světě, který disponuje majetkem přes 100 miliard dolarů. K tomuto nepředstavitelnému jmění přišel díky nárůstu akcií Amazonu v souvislosti s nákupní horečkou Black Friday po celém světě. Akcie Bezosovy firmy totiž vzrostly o neuvěřitelných 18 % oproti loňskému roku a o 2,5 % za tento víkend. V přepočtu tak za jediný den dokázal vydělat téměř dva a půl miliardy dolarů.

Název Černý pátek vznikl jako reflexe poklesu cen na začátku světové krize na konci 20. let dvacátého století. V Americe se tato prodejní akce koná každý rok na konci listopadu a je všeobecně považována jako zahájení předvánoční nákupní horečky.

V Česku známe slevy jen v Kauflandu

V souvislosti s Černým pátkem v Česku je nutno podotknout, že se opět jedná o český výklad definice výprodej, což znamená všude vyvěsit červené cedule s lákavými nápisy a sloganem SLEVA AŽ 90 %, což se většinou vztahuje na jeden produkt, který ležel ve skladu spoustu let nebo byl zdarma k nákupu nad 1000 korun. Zboží není tak levné, jak by si zákazníci představovali při Černém pátku, jelikož je za stejné nebo podobné ceny jako při běžných letákových akcích, které nám do schránky nebo e-mailu chodí každý týden.

Na druhou stranu však nemůžeme všechny obchody a e-shopy házet do jednoho pytle. Nejlepší je v těchto nákupních časech, které budou trvat všude většinou až do zítřejší noci, využít portál Heureka.cz, kde si přehledně srovnáte ceny jednotlivých produktů. Dle doporučení ze sociálních sítí si však spoustu produktů za opravdu nízké ceny pořídíte na Alza.cz nebo CZC.cz. Jestliže chcete ucelený seznam všech e-shopů, které slevy nabízejí, tak doporučujeme mrknout na web lupa.cz, kde máte vše pohromadě.

Nákupní horečku v Česku se tak dlouhodobě daří vytvářet jen Kauflandu, který však hraje na nejnižší pudy a zlevní máslo a vejce na polovinu, čímž způsobí někdy i hůlní souboj seniorů. Zároveň však můžete být i svědky toho, jak lidé na vozíku zázračně vstanou a běží ve čtvrtek v 7 hodin ráno pro cukr za 10 korun nebo lahev piva za pětikorunu.

A zde je rapující ředitel z Vansdorfu.

Podobné články

Doporučujeme

Další články