Jak se z pokusu o rekordní skok stane rekordní bouračka?

Francouzský rallyový pilot Guerlain Chicherit chtěl skočit autem na vzdálenost 110 metrů. A moc se mu to nepovedlo...
K rekordnímu skoku ve francouzském lyžařském středisku Tignes si vzal speciálně postavený závoďák s karoserií Mini. Ten naštěstí nemá se sériovým autem téměř nic společného, jinak by Chicherit nevyvázl jen s lehčími zraněními, které mu ošetřili v nemocnici. Závodní auta mají ochranné rámy/klece, které jsou buď přivařeny na konstrukci karoserie, nebo tvoří samotnou strukturu závoďáku. To, co vidíte prohánět se na závodech, bývá většinou kovové lešení nebo konstrukce z uhlíkových vláken, navlečená do karoserie, která připomíná auto té které značky. Piloti sedí ve skořepinové sedačce připoutaní vícebodovými pásy - přes ramena, boky i rozkrok - tak, že se téměř nemohou hnout. Hlavu jim chrání helma a tělo nehořlavá kombinéza, která navzdory svému názvu hoří. Ale až po nějaké době, v případě opravdu silného požáru řidiče spíše udusí kouř nebo nedostatek kyslíku, který spotřebovávají plameny okolo něj. Helma je připoutána ke speciálnímu límci, takže řidiči při nárazu nevylétne hlava dopředu a neporaní krk. V autě navíc bývají buď automaticky nebo manuálně aktivované hasící systémy. Jak se můžete přesvědčit na tomhle delším dokumentu o celém pokusu, ochranné prvky opravdu fungují, akce natočená ze všech úhlů začíná zhruba v sedmé a půlté minutě: TAK KOUKEJTE!

Komentáře

Doporučeno pro vás