Amerika je národem mlíčňáků!

Obrázek uživatele Vaclav Rybar
26.5.2014, 17:05
Ve Formuli 1 se oslavuje šampaňským, v americké sérii Indycar se vítězové nalévají a polévají mlékem. Kdo s tím vlastně začal a kdo preferuje plnotučné? Dozvíte se to právě teď a tady.
Indianapolis 500 – asi nejslavnější americký závod vůbec, 500 mil na slavném okruhu, kde krouží typické americké formule v sérii Indycar, patří k nejsledovanějším motoristickým událostem roku. Poprvé se jel závod v roce 1911 a od roku 1996 je součástí série Indycar. Jak ale souvisí s mlékem? gotmilk2 V roce 1933 vyhrál Louis Meyer svůj druhý titul a z hecu požádal na bedně o sklenici podmáslí. Když vyhrál o tři roky později, znovu svůj požadavek zopakoval a tentokrát už dostal rovnou láhev. Nejedna mlékárna v tom viděla marketingový potenciál a v následujících letech začala jezdcům nabízet svoje vlastní výrobky, kterými mohou slavit případné vítězství. Z recese se tak rychle stala tradice. Jak můžete vidět na videu, oslava mlékem probíhá skoro stejně jako v případě šampaňského, jen to natlakování a následná sprška samozřejmě odpadají. Jezdci ovšem kropí kromě svých hrdel i kšiltovky, takže je to podívaná se vším všudy. gotmilk1 Stejně jako u šampaňského je i tady znát určitá vybíravost. Existuje tzv. Milk list, který je každoročně zveřejňován. Jezdci mají totiž na výběr mezi plnotučným, polotučným a nízkotučným mlékem (původní podmáslí zcela vymizelo a podle nás je to škoda, stejně tak bychom čekali v seznamu alespoň jednoho kefíráka). gotmilk3 Existují weby, které podobné seznamy podrobně sledují a dělají si poznámky ohledně toho, když některý z jezdců přesedlá z plnotučného na nízkotučné. I tady se každý kilogram počítá, i když v Indy nemusíte držet tak drastické diety jako ty, co jsou momentálně populární ve Formuli 1. Ale proč sakra to mléko? Pokud jste americkou posedlost kravím produktem nepochopili, zřejmě neznáte obří mediální masírku jménem Got Milk. Jejími mediálními partnery jsou např. následující celebrity: milk1 milk2 milk3   Ještě pořád to nechápete? Podívejte se na tuhle reklamu. A běžte si dát sklenici plnotučného!  

Komentáře