fb pixel
Vyhledávání

A bodíky sbíráte? Psychologické triky hypermarketů vás donutí utratit víc, než byste chtěli

+ DALŠÍCH 5 FOTEK + DALŠÍCH 6 FOTEK

Lidé si myslí, že o všem rozhodují svobodně, přitom netuší, že jsou celou dobu ovlivňováni manipulativními technikami a psychologickými triky. Týká se to nejen světa politiky, kde Andrej Babiš pravidelně využívá principy reciprocity, ale i běžného nákupu v supermarketu. Právě na nákupech je zákazník ovlivňován ze všeho nejvíc, aniž by něco tušil.

Martin Miko
Martin Miko 2.6.2020, 15:26

Psychologické triky hypermarketů

Zatímco žijete v domnění, že nákup potravin v hypermarketu je obyčejnou a zcela běžnou součástí života každého člověka v západním světě, tak důvtipní marketéři vidí vše naprosto odlišným způsobem. Také se vám někdy stalo, že jste chtěli udělat malý nákup v hypermarketu, a nakonec jste skončili s plným košíkem nepotřebných věcí? Za vším hledejte desítky let testované psychologické triky, které donutí zákazníka k nákupu co největšího množství zboží za co nejvíce peněz. V podstatě všechno zde má svou roli – od vstupu do obchodu až po zaplacení u kasy, které je doprovázené „bodíky“ za nákup.

Prostředí v supermarketu totiž působí na člověka velmi pozitivně. Za vše může ideální teplota, příjemné světlo, pohodová hudba, ochutnávky a hlavně slevové akce, kterými nás obchodní řetězec navnadil už několik dnů dopředu díky letáku v poštovní schránce. Nic z toho se neděje náhodou a takovýchto prvků máme v oblasti reklamy stovky. Už legendární marketingový mág David Ogilvy věděl, že když napíšete nápis černým písmem na bílý papír, tak si ho všimne zhruba dvakrát více lidí, než když to uděláte naopak. I proto dnešní supermarkety pouze aplikují to, na co se přišlo už v minulosti. A kdyby to nefungovalo, tak by to přece ty supermarkety nedělaly.

V následující galerii se dozvíte, jakými způsoby s vámi vaše oblíbené hypermarkety manipulují, zatímco vy nic nevíte a jen vesele utrácíte za věci, které nepotřebujete:

Nyní už chápete, že umění prodat nespočívá jen v tom, že vám někdo hodí leták do schránky. Jedná se totiž o poměrně náročnou a komplexní disciplínu, v rámci které musí prodejci dodržovat desítky pravidel, aby vše správně fungovalo. Budete i příště sbírat bodíky?

Podobné články

Doporučujeme

Další články