
Po Vettelově nadvládě to mnozí před rokem, dvěma s formulemi vzdali. Už nebylo o co hrát a proč se napínat. Letos se blýská na lepší časy. S blýskáním ale přichází i pár nacucaných mraků.
Václav Rybář
11.4.2014, 22:00
1. Vettel už není neporazitelný

2. Nová auta víc předjíždějí
DRS a KERS, takové malé cheaty, které umožňují monopostům zvýšit přítlak a výkon, byť jen na několik okamžiků. V nové sezóně je ale vyšší výkon k dispozici výrazně déle než dřív, což znamená, že se jezdci vrhají do riskantnějších předjížděcích manévrů. A z toho samozřejmě profituje divák.3. Stáje si víc hrají s polepy

4. Piloti kašlou na týmovou režii
Začátek sezóny 2014 se nese v duchu rebelie. Piloti dostávají příkazy od svých týmů, aby toho či onoho pustili, přibrzdili, zrychlili, ale kašlou na to a používají vlastní hlavu. A zjevně jim to prochází mnohem líp než kdy dřív. Není ale všechno tak růžové, jak to vypadá...1. Motory zní jako zdivočelé fény
Z rozeřvaných osmiválců se přešlo na šestiválcové turbomotory. Většina týmů musela vyvinout pohonné jednotky úplně od nuly. Nikdo ale nepočítal, že budou nové motory s nižšími maximálními otáčkami o tolik tišší. Fanoušci se proti tomu bouří a FIA zoufale hledá řešení.2. Auta jsou pomalejší
Kvůli novým motorům a několika dalším změnám v pravidlech jsou nové monoposty asi o dvě až tři sekundy na kolo pomalejší než dřív. Dosahují tak maximálních rychlostí a často i časů konkurenční série GP2, což samozřejmě leží v žaludku hlavně jezdcům s přebujelým egem. Takže všem jezdcům.3. Jezdí se na spotřebu
