Nalijeme vám čistého minerálního oleje a rovnou přiznáme, že tenhle článek je tak trochu tlačenka. Kubu Rejlka známe a víme, že se snaží ovládnout všechno, co má volant, řídítka nebo alespoň šaltpáku. Dlouho závodí, ještě déle píše, a teď se konečně prokecal až do televize. Je to sice kabelová Sport 5, ale třeba v Praze ji chytnete i ze vzduchu a pořad je navíc k dispozici i na internetu. Zadarmo. Což je vlastně první, ale zdaleka ne jediný důvod, proč na Garáž koukat. Rozhodli jsme se vám ukázat, že i tlačenka musí mít úroveň a zasypeme vás argumenty.
1. Je to zadarmo!

A navíc v HD. Jistě, obě konkurenční relace jsou taky zadarmo, ale musíte být řádným plátcem koncesionářských poplatků. Garáž ovšem běží mj. na webu
www.ifaster.cz, kde můžete na koncesionářské poplatky z dálky ukázat prostředníček.
2. Podporuje to česko-slovenské přátelství

Pořad moderují Jakub Rejlek a Rasťo Chvala. Protože mají pocit, že zhýčkaní čeští teenageři pořád ještě rozumí po slovensky, střídá se v Garáži čeština se slovenštinou naprosto přirozeně. Je to... osvěžující.
3. Oba moderátoři řídí už od...

...no tak od dvanácti, třinácti let. Už je to promlčený a hoďte kamenem, kdo si nesedl za tátův volant před získáním řidičáku. Tihle dva ho ovšem od té doby nepustili a jsou čím dál tím zhýčkanější.
4. Oba moderátoři aktivně závodí

Jakub má za sebou několik závodů do vrchu, okruhové blbnutí ve Volkswagen Scirocco Cup a další různé štěky, vlastní závodnickou licenci a pravidelně usedá do kokpitů závodních speciálů. Rasťo je spíš na rally a momentálně se účastní slovenského šampionátu s R2 speciálem od Peugeotu. Hned v prvním závodě po delší odmlce si se spolujezdcem Liborem Hlisnikovským sáhli na bednu.
5. Nikdo se tu necourá

Moderátoři nemusí být rovnou závodníci (i když tihle dva zrovna jsou a je to jen dobře), ale kamery a střihač musí umět jejich umění v televizi prodat. A to se daří nejen díky dynamickým prostřihům, ale také tomu, že většina testů se natáčí na uzavřené závodní trati. Takže se tu nikdo neloudá a dost často se tu závodí na dřeň. Jestli chcete šouračku po veřejných komunikacích, musíte jinam.
6. Nejde o televizní zelenáče

Určitě si říkáte, že sice umí řídit, ale nebudou umět moc mluvit. Je to vždycky dilema, vybrat ostříleného mistra mikrofonu nebo nemluvného mistra volantu. Tihle dva však mají za sebou mnohaletou praxi v moderování (rádio) nebo komentování (televizní přenosy). Navíc jsou dobří kamarádi už bezmála dekádu, takže to vzájemné špičkování nemusí předstírat.
7. Nostalgie a zkušenosti jsou víc než opisování

Garáž, jak už napovídá její název, se ohlíží přes rameno na auta vlastního mládí, na umění otců, kteří v garážích bastlili svoje škodovky, na pokojíčky polepené plakáty legend a vlastní, odžité desítky tisíc kilometrů za volantem. Není to český Top Gear, protože si bere inspiraci z vlastních zážitků, nikoliv z toho, co se točí na Západě.
8. Umí si ze sebe udělat srandu
Tak co, přesvědčili jsme vás? Garáž naladíte na Sport 5 každý pátek ve 20:00 a v sobotu v půl deváté ráno. Během pondělí se pak nová epizoda vždy objeví i na
www.ifaster.cz.