7 důvodů, proč sáhnout po Volkswagenu CrossPolo – G.cz
Vyhledávání

7 důvodů, proč sáhnout po Volkswagenu CrossPolo

Aktuální Polo už kroutí poslední měsíce svého života a brzy bude nahrazeno pokročilejší, odlehčenou a technologiemi nabitou variantou. Nechce se vám čekat a nemáte peníze na špičkovou verzi GTI? Zkuste na to jít od lesa a pořídit si "ošklivé kačátko"...

Václav Rybář
Václav Rybář 26.10.2016, 12:16

1. Vizionář

Móda crossoverů je posledním velkým trendem v automobilové branži. Všichni už chtějí nejen SUV, ale v segmentu mladších kupců už se i z hatchbacků dělají baby SUV. Tenhle trend mimochodem brzy odstartuje právě trojice Škoda-Seat-Volkswagen, až z příštích generací svých hatchbacků udělají něco "mezi". Volkswagen ale už několik generací nabízí CrossPolo - oplastovaný hatchback s nejvyšší možnou výbavou a několika extra buřty. CrossPolo si na parkovišti nespletete a příplatek za něj je ve výši průměrné české výplaty.

2. Světlá výška

Podle tiskových materiálů Volkswagenu má CrossPolo o patnáct milimetrů vyšší světlou výšku. Což v překladu znamená, že je to pořád mezi hatchbacky průměr. Oplastování a pohon předních kol by vás tedy neměly inspirovat ke zdolávání Alp mimo vyznačené stezky a CrossPolo rozhodně nemá kryt motoru a dalších vitálních orgánů, takže bacha i na velké ostré šutry. Všechny ostatní přespolní terény ale CrossPolo zvládne bez zaváhání a tu čtyřkolku opravdu oceníte jen při pár krizovkách v zimě, kdy si uvědomíte, že váš vzorek je starý několik sezón. Hlavní předností jsou tedy ony plasty, které nejen hezky vypadají, ale ochrání spodní partie před odletujícími šutry nebo nervózně vztyčenými větvičkami. Ano, je to spíše vizuální kosmetika, ale lepší než nic, když potřebujete sjet ze silnice na lesní cestu, abyste se dostali k houbařskému ráji.

3. Zaparkuje s ním každý

Polo má pořád jen čtyři metry a skvělý výhled do všech rohů. V kombinaci s předním a zadním parkovacím asistentem, který zahrnuje citlivé senzory, by tedy měly zaparkovat i slabší povahy. Ano, můžete si připlatit i za zadní kameru, ale v drtivé většině situací není potřeba, protože tohle auto dostanete do oka extrémně rychle.

4. Bezpečnost především

CrossPolo má šest airbagů, adaptivní tempomat, kontrolu únavy, multikolizní brzdu, prostě všechno, na co si vzpomenete. Ne nadarmo dostalo pět hvězdiček, tedy absolutní počet, v nárazových testech. Jde sice o auto na sklonku generačního cyklu, ale taky mluvíme o jedné z nejlepších výbav, takže se rozhodně nemusíte bát toho, že byste byli "sto let za opicema" nebo dál žít bludem, že malá auta jsou méně bezpečná. Už dávno to neplatí.

5. Vymóděný cestovatel

CrossPolo má oproti běžnému Polu sedmnáctipalcová kola s širšími nízkoprofilovými pneumatikami (205/40), v základu střešní nosič a příplatkové přední sedačky. Design samotného auta z pera Waltera Da Silvy je jedním z nejpovedenějších za poslední roky, což dokazuje i fakt, že během celého cyklu se Polo vzhledově neměnilo ani v rámci faceliftu - nebylo na něm co vylepšovat. Z koncernové trojice bylo s přehledem nejfotogeničtější a platí to i pro CrossPolo, jehož oplastování hezky rozbíjí výšku vozu. V oranžově medové barvě (její kód je doslova Honey) mu to opravdu sekne.

6. Ideální rozměry pro začínající rodinu

Spousta mladých rodin s jedním malým dítětem dnes segment malých hatchbacků přeskočí a zamíří rovnou ke Golfu nebo Octavii. Často si přitom neuvědomí, že dnešní Polo je stejně "velké" jako kdysi Golf. Zadní sezení možná není pro dospělé habány, ale děti v něm mají dostatek prostoru a 280 litrů zavazadlového provozu taky není špatných, zvlášť když máte na střeše nosič na lyže či na kola. Volbou Pola si zajistíte i víc zábavy za volantem slabších motorizací, protože díky nižší váze je vůz agilnější.

7. Spořílek

Pod kapotou testovaného vozu byla benzínová dvanáctistovka TSI, spřažená se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Ideální kombinace do města nebo krátké ježdění do 50 kilometrů, kdy oceníte kultivovaný chod, solidní dynamiku, ale také nízkou spotřebu. Není třeba se bát, že by automat žral o tolik víc než manuál. Těch pár deci oceníte při popojíždění v zácpách a v průměru se vejde do pěti a půl litrů na sto, což je překvapivě na dostřel tabulkových hodnot. Je pravda, že jsme se s CrossPolem podívali i pár set kilometrů daleko po dálnici, což se příjemně projevilo na spotřebě - na dálnici umí i pod pět a rozhodně vás nebude brzdit - jeho devadesát koní vás dotlačí na stotřicítku i ve třech lidech a jednom psovi jako nic.

A TADY se podívejte na 5 nejlépe placených jezdců Formule 1.

Podobné články

Doporučujeme

Další články
Zavřít reklamu