7 důvodů, proč nový Top Gear snad ani nezapínat – G.cz
Vyhledávání

7 důvodů, proč nový Top Gear snad ani nezapínat

Kolem novinky, kterou BBC právě teď kutí, se točí tak katastrofické zprávy, že si musí Jeremy Clarkson - točící nový pořad pro konkurenční internetový Amazon - doslova mnout ruce nadšením. Starý parník se pod vedením nového kapitána potápí ještě před opuštěním přístavu.

Václav Rybář
Václav Rybář 22.1.2016, 18:55

1. BBC ho natáčí kvapně

Práce kvapná, málo platná. BBC vybralo moderátora na poslední chvíli a během několika týdnů chce natočit deset epizod, aby byla show připravená na květnovou premiéru. Zároveň se ale začíná tzv. od nuly, takže lidé nevědí, co mají čekat. Bylo by bláhové zkoušet natočit stejný pořad s novým týmem, a proto BBC slibuje velké změny. Právě na změny ale zjevně publikum není moc zvědavé. Zatím to vypadá, že nový Top Gear se bude podobat spíš konkurenčnímu Fifth Gearu. Ten má ale jen zlomkovou sledovanost.

2. Chris Evans má být hlavní hvězda?

Ne, to není Kapitán Amerika. To je jiný Chris Evans, úspěšný britský rozhlasák, sběratel aut a chlápek s charakteristickými brýlemi. Pořád nevíte? To je normální, protože tohohle Chrise Evanse za hranicemi Velké Británie nikdo nezná. S Clarksonem tomu nebylo jinak, ale pro BBC to znamená start úplně od nuly. Evans má možná nějaké jméno doma v Anglii, ale rozhodně jen jako vášnivý sběratel, nikoliv mistr volantu, takže si bude muset získat nejen globální, ale i domácí publikum. A to bude dost možná trvat několik sezón. Rozhodně nečekejte, že by se mu povedlo odpálit homerun už v první sérii. S tím měl ostatně potíže i Clarksonův tým.

3. Zbytek moderátorů je spíš nejistý

O ostatních moderátorech se dlouho spekulovalo, ale většinou to byly britské hvězdičky nižší svítivosti, často zcela mimo auto-moto rajón. Nakonec BBC asi vsadilo na miláčky onlinového publika - Sabine Schmitz, německou blondýnku a královnu Nürburgringu a mistra jízdy bokem, a online hvězdu YouTube Chrise Harrise. Dobré volby, které však něco řeknou spíš mladé generaci, která už na televizi moc nekouká. Sabine rozhodně umí řídit, s charismatem před kamerou už by to mohlo být slabší. Chris zase představuje spíš nadšenecký a faktografický styl, který se trochu tluče s původním zaměřením programu a vlastně tak trochu i s Chrisem Evansem. Je ale možné, že ti dva budou jen nájemnými profíky, kteří se tu a tam za epizodu objeví, aby dodali pořadu kredibilitu. A zbytek smetany slízne Evans.

4. Evansovi chybí charisma i zkušenosti

A právě tohle by mohl být velký oříšek pro fanoušky aut, kteří byli zvyklí na trio moderátorů - ti sice nepatřili mezi nejlepší řidiče na světě, ale zejména Jeremy se časem docela vypracoval. Evans ale podle prvních zpráv měl problémy řídit a mluvit naráz, protože se nedokázal soustředit na obojí. A teď ho prý Sabine Schmitz svezla v novém Audi R8 a Evans neudržel oběd. Jistě, stane se to i těm nejlepším, ale podobné zprávy rozhodně potenciální diváky nenaplňují optimismem.

5. Tým bez nápadů

Protože původní Top Gear tým skoro bez výjimky odešel za Clarksonem a jeho novým pořadem, musela BBC postavit nový. A sáhla i po lidech, co s daným žánrem nemají absolutně žádné zkušenosti. Know-how a nápady tak musela zajistit redakce tištěného Top Gearu. Jsou to profíci a o autech vědí hodně, ale tady se zase ukazuje, jak narychlo se nový Top Gear rodí a kolik průšvihů nám tu může vyrašit. Navíc s odchodem původních kameramanů a střihačů se dost možná můžeme rozloučit i s oním parádním vizuálem, který spoustu laiků k pořadu přilákal, ačkoliv je vlastně auta vůbec nezajímala.

6. Nový pořad se starým názvem

Všichni by nejradši, kdyby se BBC chytlo za nos a pořad přejmenovalo. Ať se to jmenuje Evansovy výfuky nebo Splašené osmiválce, ale hlavně ne Top Gear. Neuvědomují si, že Top Gear je miliardová značka. Stačí ukázat nového Stiga, povědomou znělku a logo, a lidé si to stejně naladí. Řada z nich odpadne, ale velká spousta bude koukat na cokoliv. Evans by se musel hodně snažit, aby se mu povedlo značku během několika let úplně pohřbít. Pokles sledovanosti se očekává, ale Top Gear bude klesat z velké výšky, takže si to BBC lajsne. Tím spíš, že jde o veřejnoprávní televizi, takže je tu prostor na pouštění žilou koncesionářům. Top Gear tu s námi prostě bude dlouho. A velmi pravděpodobně přežije i Chrise Evanse.

7. Konkurence je příliš velká

BBC to nebude mít snadné. Velká popularita Top Gearu v okolních zemích byla způsobena i tím, že ještě před pár lety nic podobného nebylo. Dnes se Top Gear snaží napodobit půl tuctu YouTube show s miliony odběratelů. A svůj kus koláče chtějí i online video-on-demand služby.

Ostatně právě Amazon za obrovské peníze ulovil původní trio s Clarksonem v čele a točí s nimi vlastní motoristický pořad, který bude skutečným pokračováním Top Gearu, i když pod novým - zatím nezveřejněným - názvem. A premiéru bude mít na dostřel Evansovu veledílu. Většina lidí sází už předem na Clarksona. A vzhledem ke zmíněným ohlasům z natáčení nového Top Gearu se jim nelze divit. Vypadá to, že tenhle boj o diváka BBC nevyhraje.

A TADY máte 5 důvodů, proč se radovat, že si Top Gear pro sebe urval Amazon.

Podobné články

Doporučujeme

Další články