fb pixel 7 důvodů, proč budou manažeři toužit po nové Audi A4 – G.cz
Vyhledávání

7 důvodů, proč budou manažeři toužit po nové Audi A4

Ozdoba každého fleetu a sen vyšších manažerů dorazila v nové generaci s lehčí konstrukcí, silnými motory a moderním interiérem. Kdo by v tomhle nechtěl krájet evropské dálnice?

Václav Rybář
Václav Rybář 5.5.2016, 08:14

1. Čtyři kroužky

Je veřejným tajemstvím, že české firmy sahají v případě fleetů, tedy služebních vozů, nejčastěji po koncernu. Má to hned několik praktických důvodů, které tu nemusíme rozepisovat. Důležité je, že Audi je tomhle ohledu pořád na špičce potravního řetězce a vládne ostatním koncernovým limoškám ze střední třídy. Proto jsou čtyři kroužky tajným snem každého manažera, co se pořád ještě musí vozit sám. Audi A8, to už je pro generálního, který jezdí na zadní sedačce a má vlastního řidiče. Jenže díky designovému jazyku nových audin jsou si všechny docela podobné. Čtyřku, šestku a osmičku si při troše nepozornosti z některých úhlů klidně spletete. A to hřeje manažery u srdce.

2. Budoucnost patří aluminiu

Hliník je spásou všech automobilek. Při zachování rozměrů si můžete dopřát nižší spotřebu, protože snížíte hmotnost. Nová Audi A4 váží o 120 kilogramů méně než předchozí generace. Není to sice celohliníkové šasi, ale úspora je to značná a dokonce i ve čtyřkolce a dehtu Audi nepůsobí těžkopádně. Redukční dieta opravdu neohrozila místo v kabině, ba naopak - na zadních sedačkách máte před koleny o tři centimetry víc.

3. Virtuální kokpit

Zásadní trumf Audi, který si časem určitě najde cestu i do zbytku koncernu. Obří displej místo tradičních kruhových přístrojů v kapličce před volantem je fantastickým zlepšovákem. Nejen že si můžete změnit velikost číslíček nebo barvu, ale hlavně se vám tu zobrazuje kompletní navigace, takže už nemusíte koukat úkosem doprava na displej středového panelu, ale hezky rovně za nosem. Tohle chceme ve všech autech, je to neuvěřitelně návykové a hlavně intuitivní.

4. Knoflíky a čudlíky

V interiérech patří Audi mezi naprostou špičku, a to nejen v rámci německých aut. Audi A4 vychází designově z velkého prémiového SUV Audi Q7 a je radost ji osahávat. Mezi vrcholy pak patří čudlíky ovládání klimatizace. Jsou to standardní otočné prvky, takže je máte za co chytit, ale teplotu a další údaje ukazují na jemném LCD displeji, který je integrován v jejich středu. Hrozně se nám to líbí a především to považujeme za ideální kombinaci nové technologie a starého dobrého otočného knoflu, který není třeba vylepšovat, protože ho nahmatáte i naslepo a má krásný, trochu tužší chod, který naznačuje, že se tu na materiálu nešetřilo.

5. Quattro

Když Audi, tak ve čtyřkolce, no ne? Manažerské vozy budou kvůli spotřebě většinou předokolky, ale Audi A4 v Quattru je lepší než kdy předtím. Nižší hmotnost a přeštelovaný podvozek posouvají limit dál, takže auto dokáže utáhnout zatáčku i ve chvíli, kdy to do ní komicky přepálíte. Nedotáčivost nastupuje se čtyřkolkou mnohem, mnohem později, což vás spolu s citlivou kontrolou trakce zachrání při řidičských přešlapech. Samozřejmě to nesmíte přepálit až moc, to už je pak o to větší průšvih, ale čtyřkolka si nechá líbit i překvapivě ostrou jízdu.

6. Pořádný motor

Sousední Superb s přeplňovaným dvoulitrem a 280 koňskými silami je mimořádně zábavné svezení, ale pokud jde o kombinaci kultivovaného a úsporného svezení, dáváme přednost dieselovému šestiválci od Audi. Třílitr s výkonem 272 koní má dynamiky na rozdávání, ale zároveň umí po dálnici svištět kvapíkem za osm litrů na sto. To foukaný benzíňák prostě nedá a hlavně nemá tak zvukomalebný brum. Audi je poslední z koncernu, kdo na šestiválce nezanevřel. Díky za to!

7. Ultras

Většinu manažerských povozů budou tvořit verze Ultra, vybavené čtyřválcovými dvoulitry. Jsou totiž ULTRAúsporné. Papírové hodnoty začínají na 3,8 litrech na sto kilometrů, automaty umí volnoběžku, takže jakmile sundáte nohu z plynu, začnou plachtit, a samozřejmostí je i vypínání válců. Benzínový dvoulitr 2.0 TFSI Ultra má přitom krásných 190 koní, takže si při předjíždění nebudete připadat, že taháte za kratší konec provázku. A dojezd? Tisíc kiláků na nádrž. To na podobně silný benzíňák vůbec není špatné.

A TADY se podívejte na 10 největších automobilových rivalství.

Podobné články

Doporučujeme

Další články