1. Volkswagen R400
Golf GTI Clubsport s 265 koňskými silami je posledním z řady silných Golfů. Čtyřsetkoňový vrchol představil Volkswagen už dávno, ale auto bylo pořád zakleté mezi koncepty a uvedení sériové verze se pořád oddalovalo. Teď to vypadá, že bude čtyřstovka první obětí odsouvání a rušení rozdělaných projektů. Jde o nadstandard a malosériovku, která navíc tak trochu leze do zelí Audi. O pár důvodů víc, proč ji na chvilku uklidit k ledu.
2. Bugatti Chiron
Nástupce Veyronu bude pravděpodobně jeden z nejdražších projektů vůbec, a to navzdory faktu, že už má spoustu techniky vyřešenou právě díky Veyronu, který byl jedním z nejztrátovějších projektů v historii celé automobilky. Do Chironu se přesto zřejmě sypou obrovské peníze, aby byl "nejlepší ze všech". Veyron ale zatím nikdo nepokořil, což umožní Volkswagenu novinku na pár let odsunout, než akcie zase poslušně vystoupají vzhůru.
3. Volkswagen Phaeton
Další slavná ztrátovka, kterou si kdysi stejně jako Veyrona vydupal Ferdinand Piech. Ten hodně orodoval i za návrat ručně vyráběného Phaetonu, luxusní limuzíny a vrcholu celé nabídky Volkswagenu. Bez Piecha u kormidla a s krizí na krku však Volkswagen bude pravděpodobně tyhle výstřelky eliminovat v první řadě - tím spíš, že Audi a Bentley tenhle segment v pohodě vykrývají samy za sebe.
4. Audi A9
Luxusní, víc než pětimetrová limuzína s hybridním pohonem? Audi by ráno trumfnulo svůj nejvyšší model A8 a přidalo už v základu centimetry, výbavu, elektřinu a samozřejmě rázně nakoplo cenovku. Hybrid je jenom výmluvou, jak přeskočit sedmičkové BMW a dostat se blíž k eSkovému Mercedesu. Jenže na podobné německé přeměřování asi nebudou peníze. Dohnat eSko, které má hotovou pověst a nezlomnou skupinu zákazníků, by stálo obrovské peníze. A teď se musí hlavně šetřit.
5. Škoda Superb RS
Tady je to bohužel jasné. O Superbu RS se ostatně spekulovalo jen pološeptem, na základě slibných prodejů eresové Octavie a vysokého podílu nejvyšší motorizace předchozí generace. Už vrcholová motorizace Laurin&Klement má ovšem víc než dostatečných 280 koní, a teď si budete moci pořídit ještě Sportline s tvrdším podvozkem a agresivnějším vzhledem. RSko tedy není potřeba, kde nám naopak bude chybět, je Fabia nebo Rapid. Dá se očekávat, že Volkswagen se u škodovky bude snažit omezit na produkty, které tzv. sypou. Těšit se tedy určitě můžeme na SUV různých velikostí, ale nikoliv na sportovní nebo zábavné modely.
6. Volkswagen Beetle
Chřadnoucí druhou generaci nového Brouka sice Volkswagen křísí různými limitkami, jenže si sám musí přiznat, že tahle oprášená legenda má sice věrnou, ale poměrně malou skupinu příznivců. Rozhodně ne tak velikou, aby se vyplatilo investovat do zbrusu nové další generace. Brouk je navíc nesmrtelný, takže kdyby o něj začal být zájem, lze ho zvednout z popela klidně o něco později. Tady skutečně není kam spěchat.
7. Volkswagen Scirocco
Zaoblený Golf si našel svoje fandy, ale prostě jich nebylo dost. Teď se krčí za ostatními aktualizovanými modely a čeká na refresh v rámci nové generace. Ten ovšem možná nepřijde nebo bude notně opožděn, protože Scirocco zkrátka nepatří mezi priority. V nejhorším možném případě by se mohlo vydat cestou Eosu, kabrioletu odvozeného od Golfu, který se stal s návratem Golfů s plátěnou střechou jaksi nadbytečným luxusem. Osobně by nás to mrzelo, protože Scirocco má nejen historickou hodnotu, ale docela hezky se na něj kouká.
Seat Leon Cupra je jeden z nejlepších hatchbacků na trhu. Díky bohu za něj. Po Dieselgate už se možná u Seatu žádného podobně zajímavého modelu, který přeskakuje zbytek koncernu, nedočkáme. A tak byste o něm konečně měli uvažovat. Tady pro vás máme pár pádných důvodů.