fb pixel 6 pádných důvodů, proč NEpracovat v médiích – G.cz
Vyhledávání

6 pádných důvodů, proč NEpracovat v médiích

Tak vy chcete být novinář, fotograf, kreativní psavec? Opravdu? Možná je ještě čas si to rozmyslet...

1. Doba pokrizová

atwww.gifbay.com Říká se, že finanční krize už skončila, ale většina médií stále jede v úsporných režimech. Nenabírají lidi a ti stávající se drží svých pozic zuby nehty, často za cenu malých platů a enormního množství práce. Prorazit v takovém prostředí je těžké, občas prakticky nemožné. S tím souvisí i následující problém...

2. Znehodnocená práce

Tlak na peníze a rozpočty způsobil následující fenomén. Redakce tlačí na co nejnižší náklady a často se stane, že najmou studenta, který dělá zadarmo kvůli praxi. Nebo čičmundu z horní dolní s hromadou volného času, který je schopen dělat práci za pár drobných na pivo. Zkušený redaktor, který zná hodnotu své práce, má pak smůlu. A když student/čičmunda vyčerpá svůj kreativní potenciál? V řadě stojí deset dalších a jede se nanovo.

3. Kolegové

tyemultitudeofgifs.tumblr.com Připravte se na fakt, že novinářská obec je extrémně nepřátelské prostředí a největšími kritiky nebudou čtenáři, ale ostatní novináři. Pomluvy, urážky, navážení se do každého - to je dnes bohužel běžné. Budete označeni za analfabeta, fašistu, havlistu, trockistu, lempla, cokoliv. Nenechají na vás nit suchou.

4. Čtenáři

Říká se, že názor je jako řitní otvor - má ho každý. A pokud má čtenář jiný, dá vám to sežrat ve veřejných diskuzích (stačí kouknout na největší zpravodajské servery), často bez argumentů nebo jakékoliv konstruktivní debaty. Jste připraveni nechat se anonymně urážet i za dobře odvedenou práci? Ne každý to snese.

5. Svoboda

skjtumblr.com Pokud nepracujete v menším svobodném médiu, rozlučte se s velkou částí své kreativní volnosti. Příjmy z inzerce jsou nadřazené pravdě, snaha nikoho nenamíchnout zaměňována za objektivní přístup a vyváženost. Nakonec zjistíte, že sice můžete něco říci, ale pak to musíte vyvrátit, zmírnit nebo převést do spekulativní hyperkorektní roviny.

6. Témata

Vzpomeňte na teroristické útoky ve Francii a v Africe. Kde zemřelo víc lidí? A o čem se víc psalo/mluvilo? Smutnou pravdou je, že média informují o tom, co je čtenářsky atraktivní, ne o tom, co je důležité. Nepropadnete v takovém prostředí deziluzi, beznaději a frustraci?

A pokud jste stále odhodlaní pracovat v médiích, koukněte na 10 typů exotů, které potkáte ve velkém vydavatelství.

Podobné články

Doporučujeme

Další články