fb pixel
Vyhledávání

50+ fotek z každoroční autotuningové pohody u Wörthersee

+ DALŠÍCH 37 FOTEK + DALŠÍCH 38 FOTEK

Do Rakouska se vracíme rádi - v květnu tu vždycky rozkvete příroda, auta i ženy. Jak to letos vypadalo na tuningovém srazu GTI Treffen, který se koná ještě zítra?

Václav Rybář
Václav Rybář 15.5.2015, 17:26

Chtělo by se říct - jako obvykle. Tahle akce se - naštěstí - moc nemění, což ale neznamená, že by se notoričtí zápecníci neměli zvednout a nevyrazit ke Klagenfurtu zítra časně ráno. Cesta trvá nějakých šest hodinek, ale poté co se vyřádíte u Wörthersee si můžete najít příjemný penzion v nedalekém okolí a v neděli ještě vyrazit na čumendu po okolí. Máte to blízko do Villachu a odtud třeba i do Itálie a Slovinska.

Přemluvte rodinu na nedělní túru, s tím že v sobotu děti uvidí hezká auta a naučí se trochu německému jazyku a rakouské pohostinnosti. A když dobře zaparkujete, budou vás stát lístky jen šest euro na osobu, což je vzhledem k množství zábavy a audiovizuálních vjemů v podstatě zadarmo.

Leštěná kola, ženy a půllitry

GTI Treffen je hlavně obrovská skrumáž lidí. Nekonečné zástupy se šinou jednak po hlavní ulici vesničky Reifnitz, kdy lidský štrůdl pochoduje proti pomalu popojíždějícím vozům a neustále zaklekává, aby získal ten nejvíc cool záběr z podhledu...

...nebo pak vyčerpaně usedá kolem souběžně tekoucího potoka. Je tu stín, dostatek stromů, které v případě nutnosti nahradí pisoár, a hlavně jste daleko od výfuků a reprobeden, protože potom jste svým způsobem v zákopu. Pisoárová poznámka by vás neměla rozrušit. Místní toi-toiky jsou totiž neustále přeplněné a je u nich zhruba desetiminutová fronta. A když člověk musí, tak prostě musí.

Ideální je přijít hlavní bránou a nechat se unášet davem. Podél zakroucených ulic tu stojí desítky až stovky nejrůznějších kreací. Majitelé zaplatili padesát eur, aby tu se svým koncernovým zázrakem mohli zaparkovat. Žádostí je samozřejmě víc než místa, takže vaše auto musí patřičně vypadat. Jako obvykle hrají prim Brouci, kultovní lidové mikrobusy a VW Golf v tisícovce možných podob.

Dřív nebo později vás proud lidí vyplivne u některého ze stánku. Na Wörthersee najdete logicky hlavně prezentace tuningových firem. Se slevou si tu můžete koupit jakýkoliv náhradní díl, ale i spoustu vyložených kravinek. Fantazii se meze nekladou.

A protože jste chlap (nebo zvědavá ženská), přivábí vás kromě smradu z výfuků i lepé děvy. U tuningových krámů jsou takové trochu "vylepšené" (což je vlastně ta nejlepší reklama), ale na obřích stáncích jednotlivých koncernových automobilek je to jiné kafe. Tady holky prošly konkurzem a je to vidět. U škodovky se pak navíc vzájemně poměřují ty oblečené a ty "továrně odlehčené". Věděli jste, že Škoda Fabia mezigeneračně shodila metrák? Každý kousek se počítá, milé dámy.

Škoda, že tu nejste

Tuzemská automobilka představila tradiční zeleno-bílý stánek hned vedle Seatu. V posledních letech Češi skoro atakují kvalitou exkluzivních konceptů otcovský Volkswagen. Letos se prezentace nesla hlavně ve znamení nové Fabie. Na stánku se představila nejen novopečená rallyová specialitka Fabia R5, ale také hravá varianta R5 kombi, což není nic jiného než Fabia v kombajnu, ale s veškerou rallyovou technikou a krásně žíhaným polepem.

Za ní pak stojí dílo škodováckých učňů - malý pick-up Škoda Funstar na bázi Fabie, který nechává vzpomenout na Škodu Felicii Fun. Ani ten ovšem na silnicích neuvidíme. Pokud chcete vymóděnou Fabii do provozu, musíte okukovat sportovní paket Red & Grey, který tak trochu připomíná Fabii RS. Škodovka s regulérní sportovní verzí svého hatchbacku nepočítá, ale tohle je tak nejblíž, kam byste se s pomocí příplatkové výbavy mohli dostat. A když si Red & Grey nebo Monte Carlo edice objedná dost lidí, třeba se automobilka nechá zlomit a ostrou Fabii opravdu udělá. Stačí se podívat na úspěch Octavie RS, který nám nakonec přináší i ostřejší verzi RS 230 s deseti koníky navrch a dalšími zlepšováky. I tenhle vůz na stánku Škody najdete.

Take a SEAT

Škodovka útočí rallyovými bombami, Seat zase okruhovými. Na jeho stánku opět najdeme nádherný Seat Leon Cup Racer, okruhovou hračku, která může být za pár set tisíc euro vaše. Nekompromisní závodní technika a neuvěřitelně agresivní křivky.

Na silnicích pak Seat tasí další trumfy, zejména Seat Leon Cupra ST 280 - aktuálně nejrychlejší předokolkový kombík. A to není přehánění, jak Seat přímo na Wörthersee dokazuje. Cupra ST 280 totiž objela Nürburgring pod osm minut (7:58.12), což z ní opravdu dělá nejrychlejší kombík na světě. Dokonce i krátká verze držela titul, než se o něj kočkovala tak dlouho s Renaultem, až přišla Honda a ukradla si nejrychlejší čas pro sebe. Seat to ale zjevně nevzdává - moc dobře ví, že má parádní techniku a nebojí se jí použít. Jde o ohromný kauf, za cenu nižší než u koncernových bratrů získáte víc koní, víc výkonu a samozřejmě obrovský kufr.

Seat má ještě jednu kliku. Jeho stánek sousedí jednak se Škodou a jednak s obrovskou plochou, na které se dá driftovat nebo... hrát fotbal. Vyasfaltovaný plácek s hledištěm je vždy obsypaný lidmi, protože se tu často něco zajímavého děje, ať už je v hlavní roli Seat, Škoda, Volkswagen nebo třeba tyhle motorkáři snažící se dokázat, že mičudu lze zkrotit i s řídítky v rukou.

Lidový vůz á la Lamborghini

Volkswagen se samozřejmě nesmí nechat zahanbit. K Wörthersee přivezl celou řadu krásných konceptů, ale mezi všemi ční jeden - Volkswagen Golf GTE Sport. Čtyřsetkoňový hybrid s rallyovým pohonem, dvojicí elektromotorů a kombinovaným výkonem 400 koní je designově několik let vepředu, půjčil si od Lamborghini dveře vyklápěné směrem vzhůru a jeho interiér vypadá jako kosmická loď. Inu, Volkswagen si umí zjednat pořádek a zaslouženou pozornost.

Audi: Náskok díky koním

A čtyři kroužky z Ingolstadtu? Musíte za nimi o pár set metrů dál do útrob vesnice, ale tahle výprava se vždycky vyplatí. Audi má stánek se závodnickými kulisami a vždy sem přiveze kromě sportovních modelů i ty závodní. A samozřejmě nějaký ten koncept. Loni to bylo Audi RS3 Clubsport a Audi TT se 420 koňmi. Letos je to neuvěřitelně široká závodnická pohádka jménem Audi TT Clubsport, takže vlastně kombinace loňským trumfů. Má 600 koní a tolik přítlačných ploch, že se do zatáček bude zakusovat v jakékoliv rychlosti. I Audi R8 vedle tohohle monstra vypadá krotce.

Samozřejmě je toho mnohem víc, ale když vám to všechno prozradíme, tak nebudete mít důvod přijet! Zvědaví zájemci ještě mohou nahlédnout do galerie, kde najdou další desítky fotek.

A víte, že i ve vašem autě je možná kus Porsche? Koukněte SEM.

Podobné články

Doporučujeme

Další články